Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Uppdatering av dagens arbete:

Börjar med verktygen (glömde ställa fram verktygslådan :oops: )
Var in på biltema och köpte bromsbelägg för bak,
specialverktyg för att skruva in kolven samt en lång krafthylsa till bultdragaren, och nya handskar.
Bild

Sen var det bara att backa in bilen i svärmors garage och börja med vänster sida.
Bild

Hjulet borta och verktyg framtagna så man kunde börja.
Och datorn laddad med rätt programvara och avdelning för reparation av handbroms.
Bild

Första man fick se var att vänster sida gick i stort sätt direkt på "plåten" av belägget.
Inte undra på att det inte tog nått på det däcket.
Bild

Efter blod, tårar och våld fick jag isär hållaren på oket, och fick bort dom gammla beläggena
och kunde sätta fast specialverktyget.
Bild

Cirka 35-40min efter påbörjat arbete var allt på plats för vänster sida.
Vet inte hur lång tid jag höll på med att skruva in kolven.. blev nästan tokig..
Bild

Sen var det att köra ut bilen och in med nosen i garaget så man kunde fixa höger sida.
Bild

Och nu var det att göra samma procedur igen, men nu viste jag hur jag skulle göra.
Bild

Dom gammla beläggena var faktiskt inte så farliga på höger sida, men har man nya så dom åkte på.
Bild

Och så var allting på plats.. Höger sida sog mig 10min att fixa, men som sagt så viste man vad som
behövdes göras :wink: ..
Bild

Jag vet, jag ska fixa okena nu i sommar med stålborste och hammarlack 8) ....

Efter allt arbete gick jag över hela bilen med högtryckstvätten..
Bild
Nightmare89 skrev::wink: Bra gjort! Tycker dock att oken såg lite ledsna ut! en runda med stålborsten skulle nog göra susen!!
Som jag skrev så skall det fixas till, håller med om att dom ser ledsna ut :wink: ..

Var ut till bilen i morse och tänkte meka lite med högtalarna i bakluckan,
med tanke på att sambon har sagt flertals gånger att det inte finns nått ljud i bak.

Som sagt gick jag ut och skulle kolla, tar bort gallret och får se ett stort tomt hål..
Jaha, fanns inga högtalare i bak så inte undra på att det inte finns nått ljud.

Inge mekande idag så det blev ett par koppar kaffe vid datorn och en film istället..
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14

Jag har reklamerat fläkten från Trodo o[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Köldmediebrist eller reglerventilen på […]

Bagageluckan på bilen har börjat k[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gj[…]