Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skaris
Ska montera en R-design kofångare bak på min V70 2,5FT, någon som vet om det går att köpa ändrören löst på Volvo?
Vill inte behöva köpa hela bakre R-design avgassystemet.
Om det inte är möjligt att köpa dessa löst, så kanske någon har förslag på liknande eftermarknads diton :D
av springpojke
Ska byta ut mina R utblås till större, mekonmen har snygga rejäla utblås, från 500ing och uppåt. Volvo har valt att svetsa sina slutrör i ljuddämparna så du måste ha R bakdelen av avgaset isåfall tyvärr, är 98% säker på detta
av skaris
springpojke skrev:Ska byta ut mina R utblås till större, mekonmen har snygga rejäla utblås, från 500ing och uppåt. Volvo har valt att svetsa sina slutrör i ljuddämparna så du måste ha R bakdelen av avgaset isåfall tyvärr, är 98% säker på detta
Får ju ändå kapa bort de nedåtvinlade utblåsen jag har, så om jag svetsar eller skruvar har inte så stor betydelse. Är original R-design blåsen svetsade så är ju sannolikheten inte så stor att dom säljer dom löst...

Skulle gärna vilja ha lite närbilder på hur det ser ut på en R-designbil och gärna lite mått på slutrören :P
Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]

Hej Har en v70 från 04/05 som värkar ha[…]

Batteritillverkning är uppenbarligen inte rik[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]