Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
En i min närhet hade vinnit en del pengar och köpt sig det fetaste som volvo hade att erbjuda vid den tiden , en v70R.
Den var fantastiskt fin och han var stollt som en tupp, arbetskamraterna avundsjuka som fan (iaf vissa).
Nöjd med sin bil så satt han och spånade kring bilen vid fikabordet "funderar på att sänka bilen för det ser så fett ut".
En surmulen arbetskamrat höjde rösten och sa "sätt kärringen din i mitten så skall du få se på sänkning" till saken hör att den juva kvinnan var aningen stor...

Jante lever dessvärre.
av Steff 99
springpojke skrev:Någon mer som kan bekräfta att jag inte kan slänga på ett par stötdämpare från en bil utan nivåreglering?

Nej den kommer bli skit hög när jag monterar 20" :(

Om du sätter på 20" så blir inte bilen högre, förutsatt att du har samma rullomkrets som på dina 18"
däremot får du mindre gummi mellan gatan och fälgen.
av springpojke
oldtimersmc skrev:En i min närhet hade vinnit en del pengar och köpt sig det fetaste som volvo hade att erbjuda vid den tiden , en v70R.
Den var fantastiskt fin och han var stollt som en tupp, arbetskamraterna avundsjuka som fan (iaf vissa).
Nöjd med sin bil så satt han och spånade kring bilen vid fikabordet "funderar på att sänka bilen för det ser så fett ut".
En surmulen arbetskamrat höjde rösten och sa "sätt kärringen din i mitten så skall du få se på sänkning" till saken hör att den juva kvinnan var aningen stor...

Jante lever dessvärre.

Haha ja, ingen permanent lösning kanske ;)
chanel skrev:Den vitas stuk gillar jag också, men lite för låg med släpet efter.
Jo men släpkörning är inget för mig iaf!
tompathepilot skrev:En polare har en s80 3.2 med automagisk nivå som han ersatt med vanliga stöttor och sänkfjädrar.
Undra om detta går på min V70 2010 också!?
Steff 99 skrev:
springpojke skrev:Någon mer som kan bekräfta att jag inte kan slänga på ett par stötdämpare från en bil utan nivåreglering?

och mindre gummi mellan skärmkant och fälg, kommer se skit dumt ut

Nej den kommer bli skit hög när jag monterar 20" :(

Om du sätter på 20" så blir inte bilen högre, förutsatt att du har samma rullomkrets som på dina 18"
däremot får du mindre gummi mellan gatan och fälgen.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]