Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Perra83 skrev:Snart Elmia och då går det att få bra pris ;)
Ja visst fan. Man kanske skulle passa på då!

Ska jag helt klart överväga.

Perra83:

Men de är väl i princip samma, fast 60/40 ?

Blir v70N också höga i fram när man sänker lika runt om? Inbillar mig att de inte blir de, men jag har säkert fel ^^
av Tobzter
bensinskalle skrev:
Perra83 skrev:Snart Elmia och då går det att få bra pris ;)
Ja visst fan. Man kanske skulle passa på då!

Ska jag helt klart överväga.

Perra83:

Men de är väl i princip samma, fast 60/40 ?

Blir v70N också höga i fram när man sänker lika runt om? Inbillar mig att de inte blir de, men jag har säkert fel ^^
Har märkt att många som sänker 40/40 blir lite besvikna att det ser lägre ut bak än fram.. ja skulle satsa på 60/40 med det mjuka alternativet.. vad jag har läst mig till lite överallt.. sitter nämligen i samma sits om ja ska ha 60/40 elle 40/40..
Andra alternativet e ju att köpa Coilovers fram då kan du ställa som du vill
http://butiken.chassit.se/katalog.asp?r ... O%20111412
Jo jag har sett 40/40 bilder nu och de ser inte bra ut! Så de blir helt klart mer fram!

Men 55/40 låter jävligt mycke...

Jag har ju den här för skapligt pris:

http://www.vparts.se/g-m-chassisats-v70 ... -40mm.html

600 dyrare än de jag tänkt från början så de är ju lugnt. Men somsagt, jag tycker 55/40 låter mycket, 40 ser ju bra ut fram.

Bild
Tack puddrik för bilden!

Coilover vore ju något, men de blir fan dyrt... Och de känns lite fel med coilisar också... Känns som de kommer avskräcka många eventuella köpare i framtiden...

Behöver ju nya fälgar, bromsar bak, länkarmar och eventuellt en chassisats så de blir en dyr påsk för en fattig student :mrgreen:

Vore najs om det fanns en chassisats med 40/30-25 istället...
Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Volv[…]

Gjort lackrengöring mm så nu är de[…]