Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ericbreiter
Jag ville ha en T6 AWD, så det blev R-Design då Ocean Race inte finns för den motorn vilket är synd. Chassimässigt får du en rejält mycket bättre bil med R-Design, jag har provkört båda och skillnaden var tydlig. Enda nackdelarna jag ser med R-Design är att det är helt omöjligt att få en ljus inredning, likaså ljus klädsel om man vill ha läder samt att man inte kan få den snygga Ocean Race-blå färgen. Varför måste R-Design alltid automatiskt innebära mörkgrå inredning? Om det nu är Scandinavian design som gäller så borde det finnas ljusa, luftiga, fräscha alternativ istället för tyskinspirerad tungsinthet. Nackdelen med Ocean Race är att den snabbt blir väldigt vanlig, mer än R-Design och att inredningen ser lite plåstrig ut. Märkena på sidorna kunde de ha skippat, det ser bara konstigt ut.
av perhall
OR kommer väl bara vart tredje år och blir därför inte vanligare än R-Design på sikt.
Men håller med om att det gått lite inflation i OR, första gången den kom 2002 fanns den bara i blåmet till V70 2,4T, sen även i silver, nu till alla motorer i XC60, XC70, V60 och V70... och kostar 10 000, då 25 000.
På V70 har det gått inflation i R-Design eftersom det reats ut, men det har inte hänt på S/V60 än...
PH
Användarvisningsbild
av MartinS
Ocean race är ju enormt mycket ovanligare än R-design. Jag tyckte R-design var ganska lyckad men nu är den ju så sjukt vanlig att den blivit trist.

/Marti

Jag byter rem varje till varanat år. Vä[…]

Kolla plats 11 och 18 i bagaget. https://www.volvo[…]

D4 VEA dricker olja

Nu har jag allt klart för mig kring vad motor[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du fått spridarna testade? Alltså […]