Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av NordmanV8
Fick detta fel ederna de för några dagar sedan när vi hade grymt hög luftfuktighet. Dom funkar inte alls nu. Tänkte att det går över när det blir varmare och torrare. Jag har haft problem ibland när det regnat ute och parksensorn pipit, men det har ju blivit bra när det torkat upp.

Vad kan detta meddelande bero på? Har någon av sensorerna pajat? Måste man återställa med VIDA på Volvo, eller kan man lösa detta själv på något sätt??

Tacksam för tips.
Får masa mig iväg till en Volvoverkstad då..
Någon som har en Volvoverkstad att rekomendera i Stockholmsområdet? Gärna södra sidan.

Någon som vet ungefär vad det kostar att få bilen uppkopplad mot VIDA?
av Bitez
hmmm... jag tror det är nog kört för din del... bara o lämna bilen till skroten, men jag kan vara sjysst o byta den mot min... och då är jag snäll...

...eller om inte du har bråttom kan du ju vänta tills jag kommer hem, så löser vi nog det med ngn trevlig volvo verstad ;)
Hmmm. Nu har det börjat fungera igen... Kanske den Gotländska luften som gör det?? ;)
Vi får se hur länge det håller sig.
Användarvisningsbild
av Brainy
NordmanV8 skrev:Får masa mig iväg till en Volvoverkstad då..
Någon som har en Volvoverkstad att rekomendera i Stockholmsområdet? Gärna södra sidan.

Någon som vet ungefär vad det kostar att få bilen uppkopplad mot VIDA?
Bilteknik på Lidingö, boka med fördel tid hos Eccy här på forumet. Han vet vad han sysslar med :)

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av ahall
parkeringshjälp serv. erfordras, köpte bilen den 22/3 och har på en vecka fått felmeddelandet två gånger, första gången behövde jag bara låta bilen stå en stund så försvann felet, nu hjälper inte det, Här köper man ny bil för att slippa fel för att jag inte orkar eller har tid att trassla, ruggigt läss!!!! :evil:
Välkommen till titta i backspegel klubben :D

Att köpa en ny bil för att undvika trassel tror jag inte gäller idag riktigt, det är för mkt elektronik o stress med att få ut allt, det är nog bättre att köpa en 1år gammal bil, så den är åtgärdad med alla småfel.. Men du har ju garanti, fast det tar ju upp din bristvara "tid" i detta fall :-(O)

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jp[…]

Hade en Golf 3 en gång i tiden och den gick […]

Långtradare och trailerdragare i 90 &au[…]

Står det ingen märkning typ PP inpr&aum[…]