Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har jag hämtat husvagnen och tankmätaren har nu kruppit ett streck underhalv tank och bilen har gått 70 mil eftertank. Nu kommer felmeddelandet upp igen. Så jag tycker det lutar mer åt pumpen inne i tanken som pumpar över diesel till andrea tanken eller den elektriska pumpen vid tanken.
Vad tror ni andra?
Har på en kundbil bytt bränsletrycksgivare (med samma felkoder som dina) med bra resultat. Hade även en med "lågt bränsletryck", den hade ingen säkring till förpumpen! (den var "lånad" till nån annan trasig säkring...)
Får kolla säkringen innan :shock: men jag har inte pillat på några säkringar och jag tror att den är hel. Mina felkopder är enbart pga lågt bränsletryck.
Jag har haft problem med att bilen stannat/inte startat när nålen är nere på strecket innan reservtank. Fått åka och köpa diesel i reservdunk och fylla på en ca 20l då har den startat ganska så omgående
Imorse pnade jag bilen åter. 4 låååånga fullgasrepor upp till 200km/h bra drag hela vägen och bilen gick som en klocka. På Volvo har de mätt upp soppatrycket på tomgång och vid full belastning. Trycket ligger stabilt och bra. De har även kollat hur bränsletrycksgivaren uppför sig. De ska även lägga in ny mjukvara (om det finns uppdateringar) på allt.
De har bytt dieselfiltret vilket de alltid gör vid denna felkod. Det fanns inga felkoder på pumpar eller annat.

Jag fick dock rådet att ibland hälla i 0,5-1l tvåtaktsolja vid full tank eftersom citydieseln är så blaskig. Har ju läst om detta på forumet, att vissa gör detta och andra inte. Jag har varit lite frågande till detta. Nu har jag och min sambo hört detta råd och det kan inte skada motorn så jag ska prova. Jag håller tråden lute vid liv då och då.

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Volv[…]

Gjort lackrengöring mm så nu är de[…]

En av få intressanta nya bilar detta, ska bl[…]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

För att sammanfatta vilka saker som nä[…]