Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av 2444ever
Har du googlat på företaget? Ger lite dåliga vibbar tycker jag. Verkar inte alltför alerta vad gäller reklamationer, men det är väl något man får ta om det är billigt i guess.
av Candypig
Nej jag har inte googlat dom.........men nu har jag det och har läst lite kommentarer och det verkar som en del är jättenöjda(?) och andra missnöjda så jag blev inte så värst klokare på om man vill beställa eller inte därifrån......??
av qwerty
Vad finns det mest av, nöjda eller missnöjda kunder? de som det finns flest av har oftast rätt.

Man får även läsa och se vad folk har sagt, en del är nöjda trots att de fått fel delar i leveransen, orsaken att de är nöjda är då enkom priset.

För egen del räcker inte det för att jag ska bli nöjd, får jag fel saker är det min tid som går förlorad. Jag har annat att göra än att returnera delar och invänta nya pga andras slarv.
av PerHa
Fick idag mina beställda bromsskivor och belägg från Mister Auto.se av märket TRW. På Mister Auto's sida är bromsskivorna svarta och jag ville ha dem för att de skulle vara tåligare och dessutom skulle de enligt TRW:s sida vara utan smörjolja på och därför inte behöva rengöras innan montering. I paketen låg dessvärre helt blanka skivor som var kladdiga av smörjolja! Ändå stämmer konstigt nog artikelnumret på TWR kartongen. Det var dåligt med förpackningsmaterial i paketen, och den lilla paketen med beläggen hade åkt runt och trängt ut ur både själva sin egna förpackning och gjort hål på flera ställen på ytterkartongen och på kartongen med bromsskivorna. På ett av beläggen hade "monteringskroken" i mitten hamnat snett. Ringde därför det 08-nummer som står på Mister Auto.se och fick tala med en kvinna som knappt kunde svenska. Jag reklamerade därefter istället på deras sida och skickade med en bild på hela kalaset och blev efteråt lovad att få returnera produkterna. TRW produkterna förefaller vara original, men jag får ändå en viss känsla av att det kan vara piratdelar från Kina.

(S)
av Fred00
Det där låter ju inget vidare. Själv förstår jag inte varför man vill beställa delar från Frankrike när det finns flera bra svenska företag att beställa från. 3-5 dagars leveranstid, dyr frakt och ett jäkla krångel om det kommer fel delar.
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering.
av Candypig
Ja det var det här jag "befarade", därför ville jag veta om det fanns nån uppfattning om detta företag, innan jag ev. köper grejer själv, men det är ju bara jobbigt att hålla på med reklamationer, om det skulle behövas alltså, med ett nät företag där de kanske inte ens kan svenska, blir nog till att köpa delarna "i sverige" då!
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering.
av PerHa
2,5 veckor från det att Mister Auto.se i Frankrike, tagit emot min retur med felaktiga produkter, sattes pengarna tillbaka på mitt kort. Lite väl långsamt, tycker jag!
av jaob
Beställde lite prylar från Mister Auto.

Jag beställde 4st bromsskivor och belägg runt om av märket Brembo
Beställde även Bromsbackar av märket ATE.

Jag beställde i söndags och grejerna skickades 2 dagar senare. och efter 2 dagar fick jag dem levererade.
Även fast jag hade beräknat leveransdatum på måndagen veckan efter.
Så det gick väldigt snabbt.

Och jag sparade 2000 kr om jag jämför med mekonomen som hade precis samma grejer.

Frakten gick på 99 kr, inte alls farligt med tanke på att vikten låg på 38 kg.
Köpte även till en försäkring på 49 kr som man kunde nyttja ifall man fått felprylar,beställt fel,missnöjd eller om man bara ångrat sig.
Så kunde man bara ringa ett samtal till fraktbolaget så kom dem och hämta prylarna utan extra kostnad och skickade tillbaka dessa.

jag har bara kollat lite snabbt på grejerna för att se så allt var med och det var det. ska montera i helgen så jag hoppas att det är rätt grejer som kommit nu och att dem passar. (Återkommer med detta)

Det ända jag kan anmärka på var att kartongerna såg lite misshandlade ut men jag hade ju inte beställt så jätte ömtåliga grejer så det brydde jag mig inte om.

Hela kalaset gick på ca 3500 kr för Brembo prylar.

Så än så länge är jag toknöjd :)

Jag får ingen träff på detta &[…]

Det finns ingenting som ska köras in län[…]

V70 2014 D4 181 hk motorlampa

Jag gjorde precis det jobbet i måndags. Ja, […]

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]