Amli skrev:halmstaden skrev:Ytterligare en tråd som nästan uteslutande handlar om förbrukningen... någon mer än jag förvånad?
Fast är den det enda att klaga på så verkar ju bilen rätt OK 
Ja, det är märkligt att alla trådar kommer in på förbrukning. Knappt ett ord om hur bilen är i övrigt.
Jag skulle vara intresserad av omdömen om modellen i övrigt oxå.
Du har egentligen rätt, vad gör en dl hit och dit i det stora hela. Säg att man kör 15000 på 3 år (rätt normalt?)
då är detta totalt 15.000 kr? vem av er väljer bort en ny premiumbil för plusminus 15.000 om allt annat känns bra?
Jag själv är sjukt nöjd med min v70. detta är min tredje volvo och jag är sjukt nöjd. Att det är den säkraste eller näst säkraste?? bilen gör också sitt till när man ofta åker på mörka landsvägar. Mig veterligen är volvo o saab fortfarande ganska ensamma om whiplashskydd också? Vilket spelade in för mig då jag sett hur jäkla illa det kan bli om man har oturen att bli påkörd bakifrån.
Bilen är väldigt tyst och på halt väglag har antisladdsystemet räddat mig ett antal ggr från att sladda av vägen.
otroligt smidigt att fälla sätena nu när man inte behöver dra fram sittdynorna, vilket gör att jag fortfarande kan ha stolen så långt bak jag vill när jag har fällt bak. Kraften räcker till för säkra omkörningar men man vill väl alltid ha mer pulver?
Det enda jag saknar från min förra diesel är dieselvärmaren som var otroligt skön.