- ons 28 mar 2012, 14:57
V70 Classic 2008
Lång historia kort =
Jag är ruskigt nyfiken på om det går att komplettera en nu 7 polig elsats till 13 polig? Och isf hur?
Min kabelmatta heter 30681977
Fast när jag söker på den på bildelsbasen får jag upp nån gammal skit???
I släpkontakt nu 7 kablar
I TRM grön kontakt med 5 kablar
I TRM 12 polig grå kontakt med 11 kablar
I TRM Blå okopplad kabel
I kontaktstycke i säkringspanelen vänster bak i bilen
12 polig kontakt med 9 inkopplade kablar
2 Gul/svart + blå/gul okopplat
Om man köper en lös 13 pol jaegerkontakt och flyttar över stift nr 1-7 så är det ju bara 8 - 10 kvar + 2 jord. (Stift 12 anväds ej)
Finns det någon enkel lösning på detta. Var ska dessa tre (ev fem) kablar in?
Varför är kontaktstyckerna så gott som fullkopplade redan?
Vilka är de oinkopplade sladdarna? Blå vid TRM och gul/svart + blå/gul vid säkringarna? Och vart tar dessa vägen i dagsläget? Kanske finns de redan dolda i kabelmattan och väntas på att kopplas in?
Eftertext:
Jag har diskuterat detta i andra forum och blir totalt avrådd från att ens försöka. Har absolut inte tänktr att testa något, men är ruskigt nyfiken på att veta varför det inte skulle gå??? Bilen med CAN-BUS är känslig heter det och det köper jag, men om det inte sitter något jag inte känner till typ motstånd, dioder eller dyligt gömt i kabelmattan antar jag att det är vanlig kopparkabel. Som sagt det är mest i ren nyfikenhet, men får jag i klartext en beskrivning till hur det skulle gå till är jag inte främmande för att testa.
Dvs, från stift ? i jaeger till stift ? i kontakt ? och sedan tanka ny mjukvara
Lång historia kort =
Jag är ruskigt nyfiken på om det går att komplettera en nu 7 polig elsats till 13 polig? Och isf hur?
Min kabelmatta heter 30681977
Fast när jag söker på den på bildelsbasen får jag upp nån gammal skit???
I släpkontakt nu 7 kablar
I TRM grön kontakt med 5 kablar
I TRM 12 polig grå kontakt med 11 kablar
I TRM Blå okopplad kabel
I kontaktstycke i säkringspanelen vänster bak i bilen
12 polig kontakt med 9 inkopplade kablar
2 Gul/svart + blå/gul okopplat
Om man köper en lös 13 pol jaegerkontakt och flyttar över stift nr 1-7 så är det ju bara 8 - 10 kvar + 2 jord. (Stift 12 anväds ej)
Finns det någon enkel lösning på detta. Var ska dessa tre (ev fem) kablar in?
Varför är kontaktstyckerna så gott som fullkopplade redan?
Vilka är de oinkopplade sladdarna? Blå vid TRM och gul/svart + blå/gul vid säkringarna? Och vart tar dessa vägen i dagsläget? Kanske finns de redan dolda i kabelmattan och väntas på att kopplas in?
Eftertext:
Jag har diskuterat detta i andra forum och blir totalt avrådd från att ens försöka. Har absolut inte tänktr att testa något, men är ruskigt nyfiken på att veta varför det inte skulle gå??? Bilen med CAN-BUS är känslig heter det och det köper jag, men om det inte sitter något jag inte känner till typ motstånd, dioder eller dyligt gömt i kabelmattan antar jag att det är vanlig kopparkabel. Som sagt det är mest i ren nyfikenhet, men får jag i klartext en beskrivning till hur det skulle gå till är jag inte främmande för att testa.
Dvs, från stift ? i jaeger till stift ? i kontakt ? och sedan tanka ny mjukvara
XC90 D5 AWD Summum AUT -08
- By least