Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magnus.
Hej, har en tidig V40 som det kopplades på en släpvagn på.
Efter det fungerar inte blinkers, helljus, tankmätare eller varvräknare!?
Alla säkringar är hela, finns det något relä som styr allt detta? eller kan man misstänka flera brända relän?
Kan de bero på något annat?

Tacksam för ideer.
Användarvisningsbild
av vetten
Testa att koppla bort kablarna som går till kontakten vid draget, hade ett liknande fel på min V40 -98 i höstas och det jag gjorde var att riva ur lite paneler i skuffen och klippa kablarna till kontakten och då funkade allt igen men jag fick byta en av säkringarna som sitter i dosan i motorrummet. Monterade en ny kontakt och nu funkar det igen. Mitt fel uppstod under ett kraftigt regnväder och utan släp men vid koll av den gamla kontakten så var den totalt igen oxiderad och dessutom full med vatten. Köpte en ny kontakt med kabelhärva på biltema och kopplade enligt anvisningarna.
Lycka till :-)-)
Användarvisningsbild
av Ravi
Tycker du ska se över alla säkringar en gång till och kontrollera kablar till de saker som inte fungerar! Kan vara kortis eller något liknande! Enligt vettes liknande problem så framkommer det inte om vilka fel han hade så, jag tycket att du ska kolla över allt igen :). Ps ta inte illa upp vette :)
av Gurk1
bumpar denna tråd!
Kom ni fram till vad felet var? Har nämligen ett exakt likadant problem på min volvo 850 -94. Klippa kablarna till släpvagnskontakten fungerade inte för mig heller. Ska till fjälls på fredag så ett fungerande helljus och blinkers hade inte varit fel! :???:

Tacksam för hjälp! :wink:
av magnus.
Det var en säkring som såg hel ut men som var trasig, man hade aldrig kunnat tro att den var trasig.
Såg det när vi mätte upp säkringarna.
Hoppas det löser sig.
Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]