Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
...för helvete... det heter s t e r e o och inte sterio ??:-/
av llesrof
Hasse63 skrev:lite att göra?
Näe. Det var mest ett utslag för min fascination över hur folk som ofta har bilar och bilstereo som intresse, inte ens lärt sig stava till det. Alltså... hur lyckas man år ut och år in undgå att lära sig hur detta enkla ord stavas? Det uttalas ju inte ens "sterio" :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Ticken
llesrof, behöver du något att göra?

/Ticken
av 2444ever
llesrof skrev: Näe. Det var mest ett utslag för min fascination över hur folk som ofta har bilar och bilstereo som intresse, inte ens lärt sig stava till det. Alltså... hur lyckas man år ut och år in undgå att lära sig hur detta enkla ord stavas? Det uttalas ju inte ens "sterio" :mrgreen:
Läst ditt inlägg fram och tillbaka, hittade tyvärr ingen felstavning i det, hade varit lite skoj annars
Användarvisningsbild
av Camel
När man hade såna här kallades det bilradio. Om det var stereo eller "sterio" var ett ickeproblem förr i tiden. :wink:

Bild
Användarvisningsbild
av Nexus
inga problem om man har DVD i bilen. Lätt stava till och säga :D
av llesrof
2444ever skrev:
llesrof skrev: Näe. Det var mest ett utslag för min fascination över hur folk som ofta har bilar och bilstereo som intresse, inte ens lärt sig stava till det. Alltså... hur lyckas man år ut och år in undgå att lära sig hur detta enkla ord stavas? Det uttalas ju inte ens "sterio" :mrgreen:
Läst ditt inlägg fram och tillbaka, hittade tyvärr ingen felstavning i det, hade varit lite skoj annars
Råka stava fel vid något enstaka tillfälle kan alla göra, speciellt på en iPad, men att undgå hur ordet stereo stavas är ett mysterium. Ungefär 2,2 % av gångerna är det felstavat här på forumet. Det innebär att det nästan 98 % av gångerna är korrekt stavat och att man då borde ha sett det, i alla fall några gånger. :D

Jag är övertygad om att motsvarande fenomen finns på andra forum inom andra intresseområden.

Andra lustiga stavningar som förekommer titt som sätt
Vax - wax. Alltså sånt man vaxar bilen med,
Laser - lazer. Vet inte var bokstaven z kommer ifrån, men laser är en förkortning av Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation. Men det ser kanske lite fräckare ut med ett z :mrgreen:
Fälg - fälj. Gjorde själv det misstsget i en blocket annons för många år sedan. Jag kände inte för att betala extre för att korrigera annonsen så det fick stå så.
Användarvisningsbild
av Funk
Gjorde själv det misstsget i en blocket annons för många år sedan. Jag kände inte för att betala extre för att korrigera annonsen så det fick stå så.
Humor.. :mrgreen:

/Thomas
Användarvisningsbild
av Silence101
Det kallas Dyslexi.
(stavas det så ? )
Ser många sådana felaktigheter framförallt i forum.
Kan också vara rena skrivfel också.
Fingrarna går fortare på tangenterna än vad hjärnan gör.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]