Challe89 skrev:om du byter tändstift vilket inte många tror eller vet så kan du få upp till 20-30 h
platina stift kan du köpa men de e ganska dyra var noga med bara så du inte tar för kraftiga stift för du kan bränna kolvarna! jag bytte stiften, tändspole, fördelarlock, rotor och kablar och har fått grymt mycket bättre drag i min bil!
I slutänden så lär du inte ha tjänat ett dugg, därermot så kan du ha fått tillbaks ursprungseffekten. Med dåliga delar så sjunker effekten. Visst går det att ta ut lite mer hästa med omsorgsfullt val av tändspole, stift och tändkablar, men då är det snarare tal om enstaka hästar.
Challe89 skrev:om du sedan tankar 50/50 etanol och bensin 95 så får du ut mer efekt ca 5-12h och de e billigare att köra bilen
Ska det vara någon riktig mening med det så gäller det att spridare och sopppump orkar med att leverera det flöde som krävs eftersom det går åt mer bränsle. Och ska man dessutom göra större vinster både i effekt och ekonomi med etanol så lär man bygga om motorn och mappa om styrboxarna och en del annat smått och gott runtikring.
Challe89 skrev:vill du sedan maxa bilens prestanda med bättre efekt? fast utan chip så ska du köpa en 5 l med restprodukten från nitroglyserin nästan som Nos bara de att du häller detta i tanken i stället 5l till en fulltank och ca var 20e tank kan du fylla på annars blir motorn knas
du får ut lätt 30-40 h på de och det finns att köpa på vissa bilshopper och kostar ca en 5 hundring:) hoppas de hjälpte lite iaf :)
Krasst sett så är lustgas bättre i längden då det inte sliter lika hårt på motorn som nitrometanolen som jag utgår ifrån att du menar. Gasen är dock dyr och har en del andra nackdelar.