- tis 27 mar 2012, 22:12
#632163
Ja, pga batteriövervaknings-sensorn (BMS) bör man ansluta laddarens minus till chassie.
Så här är BMS inkopplad:
(Klicka för större bild)

Separat säkring PF3 direkt från batteriets pluspol och minus direkt från minuspolen. BMS mäter spänning, ström och temperatur. Informationen skickas till CEM via LIN och påverkar strömsparfunktioner, batteriladdningsreglering och i förekommande fall regenerering vid inbromsning av bilen.
BMS sitter stripsad mot huvudminuskabeln till batteriet och mäter strömmen i denna med ett hall-element (magnetfältsavkänning).
Så här är BMS inkopplad:
(Klicka för större bild)

Separat säkring PF3 direkt från batteriets pluspol och minus direkt från minuspolen. BMS mäter spänning, ström och temperatur. Informationen skickas till CEM via LIN och påverkar strömsparfunktioner, batteriladdningsreglering och i förekommande fall regenerering vid inbromsning av bilen.
BMS sitter stripsad mot huvudminuskabeln till batteriet och mäter strömmen i denna med ett hall-element (magnetfältsavkänning).
낙타 S90 T4P MY20 + XC40 T2 MA MY21 + Versys 1000 MY22
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."