Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvoyamha
Ja precis om det är samma jord till hela lamphuset, så äre lite små konstigt att han har possition och helljus.
Då äre enbart halvljus som inte fungerar.
Är lampan hel?

Skulle jag vara du, skulle jag kolla så relän och kabeln till halvljusen är hel!
Användarvisningsbild
av alex960
hej igen tog en avbitare idag och klippte alla sladdar till elkontakten vid draget resultatet är samma som innan disco i bakändan och bara 1 halvljus

var sitter alla jord punkter på 960?
Användarvisningsbild
av alex960
volvoyamha skrev:Ja precis om det är samma jord till hela lamphuset, så äre lite små konstigt att han har possition och helljus.
Då äre enbart halvljus som inte fungerar.
Är lampan hel?

Skulle jag vara du, skulle jag kolla så relän och kabeln till halvljusen är hel!
bytt lampa 3 gånger samma resultat
av volvoyamha
ta lampan ifrån andra sidan och prova.
Kolla så kontakt stycket inte är bränt.
Kolla så reläna för lyset är helt.
Kolla så kabel inte är bränd
Kolla så s'kringarna är hel.
Jord skenan för lysena sitter på innerskärmen brevid lyset.

Mvh ANders
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Bara en fundering...... Har du ström till säkringen på den sida halvljuset inte fungerar?

//David
Användarvisningsbild
av alex960
ny update

halvljuset är tillbaka,visade sig vara ett bockat kontakt stift i nedre delen av lamphuset

fortfarande disco i höger bakljus :???:

var är bakljusena jordade?
av palmroth
discobelysning brukar man få vid jordfel, börja med att kolla jord mellan batteri och kaross/motor, enklast är om du tar en startkabel och kopplar den mellan motor och kaross där du har bra kontakt sen söker vidare där det skall jordas i belysningen i bak,,, men börja i motorum. fungerat för mig med andra bilar..
av volvoyamha
Alex960//
Kolla kring lysena. Jorden brukar inte var långt ifrån lysena, har du lite otur får du pilla bort inredningen kring lysena :)

mvh Vy
Volvo car UX

Har fått notis både via appen och i bi[…]

Hastihetsmätare.

Har samma problem… Ibland om jag dunkar ti[…]

Fönsterhiss ur funktion

Kolla kablarna först mellan dörren och […]

Fundering på fälgar XC60-2017

Tack för svar! man blir ju tokig i däck […]