Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Apa33
Jag har en Volvo V70 98 Glt som acc inte funkar. Slår man på ac så slår inte pumpen till.

Ac relä:
Jag jag tog bort skyddsplasten på ac relät och tryckte på relät så att det slog till och då gick ac pumpen igång men det kommer ingen kyla så antar att det är slut på gas i systemet.

Lågtryckskontakten:
Jag mätte ohm mellan stiften på lågtryckskontakten men fick ej något utslag. Mätte upp kontacktstycket och där va det 12.4V.
Byglade kontaktstycket men pumpen startade inte.

Högtryckskontakt:
Är lite fundersam över kontaktstycket fick 12.4v på två stift och så fick jag 5v på det tredje.
Någon som har en beskrivning på högtryckskontakten, vad det ska vara för spänning på dom tre stiften i kontacktstycket?

Mycket tacksam över mer tips.
Användarvisningsbild
av js1
Om du tvångskört kompressorn och den inte kyler kan du nästan vara säker på att du inte har gas i systemet. Rören vid torpeden blir kalla på någon sekund när kompressorn startar och gasen börjar "snurra runt" i systemet.
av Challe89
du frågade inte om de men ja sejer ändå :) ja lärde mej av en som fyller ac:n att man måste provtycka rören innan man fyller samt dra ur den gammla gasen det ligger nämligen i lite restgas i systemet skulle då inte ac:n vara tät så sa han till mej att till 95% chans att det är torrboxen som har gått sönder! ett tipps i fall du skall göra ac rep på bilen :)
av SubMarine
Pumpen borde starta om du bryggar kontakten till lågtryckspressostaten oavsätt om det finns gas eller inte. Låter som att du har något elfel, samt antagligen ingen gas då pressostaten inte är sluten.
Användarvisningsbild
av larrys
Jag hakar på din tråd om det är okey?

Jag har börjat felsöka min ACC idag, en XC70 1998.

Kan någon förklara för mig som om jag vore fem år hur ni hittar lågtrycksvakten för att bygla den.

Jag körde VOL- FCR på min och fick enligt bilden, vad betyder det på ren Svenska ?

Bild
C70 T5 cab 2001 med startproblem

Hej igen, Nu har jag kollat på bilen igen oc[…]

Glödstift öppen krets

*** LÖST *** Nu startar bilen som den ska, &a[…]

Viloläge

Efter att senaste uppdateringen av appen, till den[…]

Kallstart utan värmaren. Starar bilen och v&a[…]