Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
anp skrev:Frågan är hur lång tid det tar innan detta sker, och att medelvärden räknas mellan kameror istället för var kameramätning för sig?

hörde om d där på nyheterna, men VV hade tydligen inga intressen att införa det, dock var de villiga att erbjuda konceptet till t.ex. lastbilsföretag (så d kan hålla koll på sina anställdas hastigheter..)
Användarvisningsbild
av Loner
anp skrev:Jo, men då p-böter ex,vis går på bilägaren så lobbar de säkert igenom detta också, istället för att aktivt försöka ta rätt person.
Det är ju enklare än att bedriva trafikövervakning där trafiksyndaren själv åker fast.
Men just det som kallas p-böter är inga böter det är en avgift, så lagen måste ändras så det inte är fortkörningsböter utan fortkörningsavgift.

/L
av anp
Loner skrev:
anp skrev:Jo, men då p-böter ex,vis går på bilägaren så lobbar de säkert igenom detta också, istället för att aktivt försöka ta rätt person.
Det är ju enklare än att bedriva trafikövervakning där trafiksyndaren själv åker fast.
Men just det som kallas p-böter är inga böter det är en avgift, så lagen måste ändras så det inte är fortkörningsböter utan fortkörningsavgift.

/L
Förvisso, men det känns som ett troligt scenario för staten att genomföra. För att komma åt alla som kamerorna inte kan identifiera.
Användarvisningsbild
av Loner
anp skrev:Förvisso, men det känns som ett troligt scenario för staten att genomföra. För att komma åt alla som kamerorna inte kan identifiera.
Tveksam då många fordon lätt smiter igenom dessa kameraövervakningar, alla MC / utländska bilar mm..

/L
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
Loner skrev:
anp skrev:Förvisso, men det känns som ett troligt scenario för staten att genomföra. För att komma åt alla som kamerorna inte kan identifiera.
Tveksam då många fordon lätt smiter igenom dessa kameraövervakningar, alla MC / utländska bilar mm..

/L
att inte förglömma: en riktigt snabb volvo, för snabb för blixten t.o.m. ;) haha
av anp
Loner skrev:

/L
Det var bl.a mc jag hade i åtanke. Om ägaren bötfälls och inte föraren, så kan ju kameran fota bakifrån. Och då är ju inte motorcyklisterna "fredade" längre.
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
anp skrev:
Loner skrev:

/L
Det var bl.a mc jag hade i åtanke. Om ägaren bötfälls och inte föraren, så kan ju kameran fota bakifrån. Och då är ju inte motorcyklisterna "fredade" längre.
som sagt, lagen kommer me största sannolikhet inte komma igenom förns om bra många år när vi är en polisstat som USA. Får d igenom en sådan fascistisk lag så kommer ju även liknande lagar följa me. t.ex. att man kan döma ägaren av internet i hushållet, eller t.ex. alla närvanrande vid en brottsplats o.s.v. det strider mot våra grundlagar.

sverige: staten ska försök finna dig oskyldig
usa: bevisa att du är oskyldig

vilket låter svårast?
av anp
Angående internet så diskuteras det ju att införa en bredbandsavgift för att ge artisterna viss ersättning för nedladdad musik.
Samtidigt skärptes väl lagen för fildelning.
Vilken blev tämligen tandlös i.o.m att politikerna nu fasar över att hundratusentals svenskar plötsligt blev kriminella, och talar om att ändra den nyligen ändrade lagen...

Så att ägaransvar kan komma att bli aktuellt ser jag som ett mycket möjligt scenario.

Och Sverige är väl en polisstat idag redan?
Försök få rätt mot en polis eller varför inte en dörrvakt...
av anp
Nå, hur många har kört med plånboken i första rummet sista 3 dagarna?
Har ni kört l å n g s a m m a r e, eller som vanligt?
Användarvisningsbild
av Loner
anp skrev:Nå, hur många har kört med plånboken i första rummet sista 3 dagarna?
Har ni kört l å n g s a m m a r e, eller som vanligt?
Kör som vanligt, för vi har fått så himla mycket fartkameror så man har redan dragit ner till laglig takt, däremot måste jag lära mig att hålla 50 inne i "stan", blir lätt att man håller köhastighet och lite extra när man åker till/från jobbet.

70 på frösöbron är oxå väldigt svårt för mig :oops:

/L

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go