Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Scania
Loner,

Tack vare dina tips har jag nu löst problemet! Det var bara att dra, så fick jag fram panelen så att jag kunde komma åt. Klippte därefter av kabeln till mobilhållaren, satt på lite isoleringstejp, förde in resterande kabelstump bakom och tryckte tillbaka panelen.

Stort tack!
/Scania

PS. Själva infästningen till mobilkabeln visade sig sitta in långt bakom själva instrumenten, och eftersom jag inte kunde komma åt infästningen så klippte jag istället av kabeln. så nu syns den inte längre. DS
av CANBus
hm, kabeln du klippte av hör ju till handsfree enheten som är kopplad till stereon.
normalt plockar man ju bort hela handsfreesystemet om man inte använder det mer.
nu riskerar du istället att kanske få störningar då kabeln är avklippt.
Användarvisningsbild
av G-kraft
CANBus skrev:hm, kabeln du klippte av hör ju till handsfree enheten som är kopplad till stereon.
normalt plockar man ju bort hela handsfreesystemet om man inte använder det mer.
fall han får störningar så kan jag hänvisa till hur man lossar stereon och kommer åt baksidan , och det kan även loner också göra...så har du problem med det Scania så hör av dig till oss... :D
av CANBus
varför tar man inte bort den helt från början istället?
Användarvisningsbild
av Loner
CANBus skrev:hm, kabeln du klippte av hör ju till handsfree enheten som är kopplad till stereon.
Sant, men nu vet vi väl inte om det är original handsfree, eller nån tredjepart som inte är ihopkopplad med opriginalstereon osv..

Men visst, man borde riva bort hela "skiten" oavsett.

/L
Användarvisningsbild
av G-kraft
Loner skrev:
Sant, men nu vet vi väl inte om det är original handsfree, eller nån tredjepart som inte är ihopkopplad med opriginalstereon osv..

Men visst, man borde riva bort hela "skiten" oavsett.

/L
tjena loner , är det de nya bilderna du har uppe på bilen !? lägg in de på ett inlägg om du har lust...
Användarvisningsbild
av Loner
G-Kraft vad menar du?

/L
Användarvisningsbild
av Scania
Hmmm...

Jag kan inte märka några störningar på radion efter att jag klippte av sladden. Men jag vill gärna ta bort den helt om det går.

Det är inte Volvo original, utan en vanlig Ericsson-hållare som sitter fast på en lös mobilhållar-platta som kläms fast över ena ventilationsutblåset på panelen i mitten. Från den går det (eller rättare: gick...) en kabel till de bakre regionerna. Den som jag nu klippt av.

Jag visste inte att den satt fast i radion i andra änden. Är det svårt att ta bort den?

/Scania
Användarvisningsbild
av G-kraft
Loner skrev:G-Kraft vad menar du?

/L
du hade en bild på din bild som visar sidan, nu har du en bild med fronten..( undrade bara om du hade lagt upp nya bilder på forumet på din bil med vad du har bytt och ändrat )
Användarvisningsbild
av G-kraft
Scania skrev:Hmmm...

Jag kan inte märka några störningar på radion efter att jag klippte av sladden. Men jag vill gärna ta bort den helt om det går.

Det är inte Volvo original, utan en vanlig Ericsson-hållare som sitter fast på en lös mobilhållar-platta som kläms fast över ena ventilationsutblåset på panelen i mitten. Från den går det (eller rättare: gick...) en kabel till de bakre regionerna. Den som jag nu klippt av.

Jag visste inte att den satt fast i radion i andra änden. Är det svårt att ta bort den?

/Scania
det är inte alls så svårt att ta bort den , klicka på länken nedan så visar de hur man går tillväga för att komma åt stereons baksida...( förmodar att din handfree hållare är också som bilden visar, på luft uttagen..

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=4619

Idag var tanken att byta olja i bilen vilket inte […]

Byta tryckgivare turbo

Du får plocka ut luftfilter burken, losa p&a[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&au[…]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=5[…]