Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ame44
Nån som pimpat broms-oken och målat dom röda? Bör man göra det? Nåt att tänkta på? Vilken sorts färg ska man ha?
Användarvisningsbild
av MartinS
Mer epa än så blir det väl inte?

/Martin
Användarvisningsbild
av dol
IOM att Volvos bromsar är så små riskerar det att se futtigt och fattigt ut att highlighta detta.
av Willis
Har du en R-Design kan det passa mer att lacka oken t.ex. röda om du inte har en lack som Vibrant Copper då det skulle skära sig ordentligt. Men jag tror inte det passar lika bra på en icke R-Design.
Sen tycker jag inte att det blir "epa" över att lacka och snygga till bromsoken, men så länge du har ett paket (t.ex. R-Design) som är mer sportigt så passar det bra och att du tänker på vad du har för lack på bilen så ok och kaross "samarbetar". På en icke R-Design hade jag behållit dem i silver som dem är från fabrik, det är riktigt läckert också.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag menar inte att det är fel att måla dom, jag har själv lagt på ett lager silvrig hammarlack på mina så att de ser ut som nya igen. Men RÖDA orginal glidok, vilken färg passar det till???

/Martin
av vicster
Svart, vitt och olika nyanser av silver är väl de jag kan komma på sådär i förbifarten?

Gult passar också, men finns ingen snygg sådan på Volvos...
av ame44
Tackar för alla synpunkter. Bilen är svart (Ember black) och jag kommer i dagarna att sätta på Dezent RI Black fälgar och tycker att röd blir en snygg kontrastfärg mot allt det svarta.
Användarvisningsbild
av Tallberg
Det blir nog nice :) , lägg gärna upp bilder när det är klart!

Angående krok, alla bilar har ju en vä[…]

Skumt fel b230ft

Ja okej. Men du skrev att den gick som en klocka i[…]

Servostyrning xc-70, 2008

Du behöver skölja systemet i vilket fall[…]

D4 VEA dricker olja

Är det någon här som har tips p&a[…]