Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Jag har å andra sidan har flera positiva erfarenheter från BSR trimmade bilar. Dock ej testat det på nån Volvo.
av Johannnes
andreas_lofgren skrev:Jag har å andra sidan har flera positiva erfarenheter från BSR trimmade bilar. Dock ej testat det på nån Volvo.
Om man bortser från garantierna som Polestar ger, vad skiljer sig Polestar, BSR, KCR eller Rica? Rent faktamässigt, funkar dem på liknande sätt? Är dyrare bättre, eller är det så att Polestar tar ut mer betalt för att dem ger "garantier"? Men har man inga garantier kvar på bilen ska man skita i det?
Användarvisningsbild
av Brainy
Om jag hade skaffat BSR så hade jag gått genom Svensk motoroptimering som alltid haft lysande kundservice när jag haft med dem att göra. Jag pratade även om dem angående BSR-trim till min men ändå så kändes valet polestar rätt så självklart. Det fungerar riktigt bra.
av Lövet
Johannnes skrev:
andreas_lofgren skrev:Jag har å andra sidan har flera positiva erfarenheter från BSR trimmade bilar. Dock ej testat det på nån Volvo.
Om man bortser från garantierna som Polestar ger, vad skiljer sig Polestar, BSR, KCR eller Rica? Rent faktamässigt, funkar dem på liknande sätt? Är dyrare bättre, eller är det så att Polestar tar ut mer betalt för att dem ger "garantier"? Men har man inga garantier kvar på bilen ska man skita i det?
KCR är nåt helt annat. Det är ett simpelt boxtrim som lurar signaler till motorn som gör att den sprutar in mera diesel. Omodernt och inte särskilt nyttigt för motorn eller partikelfiltret.

BSR och Polestar fungerar på samma sätt, dvs att man ändrar programvaran till motorstyrningen. I teorin borde det egentligen inte skilja någonting men det kan göra det ändå baserat på att Polestar har tillgång till information från Volvo själva något BSR saknar. Å andra sidan har de jobbat med detta i tiotalet år med gott resultat så de är inga nybörjare direkt.
av Steff 99
Varför inte vända på frågan istället, hur många har haft problem med effektoptimeringen från Polestar...jag hitter inga trådar där detta har varit uppe..!
Din fråga blir mer att du vill köpa en "piratuppgradering" istället för en orginal som är fram tagen av Volvo.
Svaret blir då att orginaldelar oftast är bättre utprovade än eftermarknadsprodukter...men att även dessa eftermarknadsprodukter kan fungera utan problem, men när problem uppstår ...VEM skall du vända dej till då ?
av Johannnes
Det ända jag kan se problem med BSR trim det är att dem bilar som har gjort Volvo service 2,0 måste avkodas innan PPC kan användas. Avkodning görs över dagen på ett servicecenter eller igenom att styrenheten skickas till BSR Växjö...detta får mig att bli lite orolig om dem ska plocka bort alla uppdateringar. Kan kanske påverka bilen negativt....eller? Gör Polestar liknande grej?
av perhall
Känner också till en del som varit nöjda med BSR och Rica. Det kan ju finnas en poäng med BSR om man t ex köper en Audi med 180 hk som får 257 hk... men för de andra märkena som vi ofta pratar om finns ju inte Polestar och finns Polestar kan det rekommenderas.

Tror dessutom att man kanske kan pruta lite på Polestar..
PH

Batteritillverkning är uppenbarligen inte rik[…]

Däck dimensioner

Har dom röda coilsen från j-spec som &a[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]

Jag har kört med den här setup:n ett tag[…]