Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har funderat ett tag på att köpa en felkodsavläsare till min bil, men nu behöver jag verkligen en.
Den skall kunna läsa av all koder, släcka koder, släcka servicelampa (samma som PPC)
Vilken är bra?
Var köper man den?
Jag ville han en PPC men de på BSR sa att den modellen jag ville ha inte fanns längre, utan det fanns en för ca 4900kr vilket var lite väl dyrt med tanke på att den andra kostade 1250kr med jagrullar-rabatt.

Bilen det gäller är en XC90 -03 2,5T.
greeeken skrev:Kan varmt rekomendera VIDA+DICE
Kanon!
Är den lika bra som PPC?
Fungerar den liknande PPC, fast man kopplar den till datorn istället?
Fungerar den till min XC90 -03 2,5T.
Fungerar den att installera på en vanlig PC?
Är det 2011D man skall ha?

Och det kanske viktigaste: Var beställer jag den? Gärna länk.
Går den få på svenska?
av m2c
Det finns en stor DICE tråd i forumet, men tänk på att Vida inte funkar med alla operativsystem. Exempelvis HOME versioner av windows. Så provinstallera programvaran innan du beställer (finns på bukten).
Här är en av trådarna http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... =kina+dice. Jag köpte själv en sådan nyligen och har bara positiva erfarenheter hittills. Har man inte en extra bärbar dator fungerar det fint att installera XP pro på en virtuell maskin och köra VIDA på den. Det man behöver är VMPlayer som går att ladda hem gratis på VMWare's hemsida eller så väljer man något av de många andra alternativen till virtuella datorer t ex MS Virtual PC mfl.

Mvh
John
Ok,tackar för svar.
Jag har tyvärr bara home edition av windows vilket krånglar till det. Blir lite väl avancerat för mig.
En PPC skulle varit kanon, ingen som har någon att sälja?

Eller finns det någon i Göteborgs området som skulle kunna släcka mina felkoder mot en liten slant?
XP är så pass gammalt nu så det är nog inte särskilt svårt att hitta en kopia med integrerad volymnyckel. Både XP Pro och VIDA finns i en närliggande bukt om du vill labba lite innan du köper en DICE. Att sätta upp en virtuell PC är inte svårt alls och programvaran är gratis. Man behöver dock ha en dator med minst 2gb ram och helst 4gb då den virtuella PC:n delar minne med den dator den körs på.

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Volv[…]

Gjort lackrengöring mm så nu är de[…]

En av få intressanta nya bilar detta, ska bl[…]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

För att sammanfatta vilka saker som nä[…]