- lör 24 mar 2012, 00:58
Okej för att göra en lång historia kort så hände de som följande. Jag märkte helt plötsligt att de växelspaken började hoppa oerhört mycket, det är en atraktor så har ryckspärr på den, och den hoppade så mycket så spärren hoppade ur ! Och lyfte på växeldamasken och såg då att en bult hade gängat upp sig, i fästet mellan kardanaxel och växellåda?:S.. Puuuh tänkte jag, åkte upp o lyfte upp bilen och gick under och skulle dra åt den, men icke sa nicke ! När jag hade dragit åt muttern så hårt de gick så var de fortfarande en glipa på 2 cm ungefär.. Tog ner bilen och testade och de funkade och behövde bilen så körde lite. Men nu började de klonka i kardantunneln igår.. Och jag kör ju inga JÄTTE hastigheter direkt-.- Iallafall, så glömde jag bort att allt inte stod rätt till och skulle ut o sladda lite, eller rättare sagt elda upp gamla vinterdäck.. Sagt o gjort men de gick så konstigt så slutade, och sen när jag rullade där ifrån så när jag varvade över 1500 rpm på 1:an så small de till uppåt liksom som att någon slog med slägga under ifrån.. Och de blir så så fort man gasar över 1500 OM man kör med växeln i vill säga..
Kan de bara vara bultarna? Och isåfall går de att sätta i vilka bultar som helst ?
Jaja, tacksam för all hjälp jag kan få !!! Har tillgång till lyft imorgon så vore riktigt schysst om någon har några tips tills dess!!
Mvh Kallonen !
Kan de bara vara bultarna? Och isåfall går de att sätta i vilka bultar som helst ?
Jaja, tacksam för all hjälp jag kan få !!! Har tillgång till lyft imorgon så vore riktigt schysst om någon har några tips tills dess!!
Mvh Kallonen !
Ingenting är omöjligt, de omöjliga tar bara lite längre tid.
- By LOB