Däcktryck definieras vanligen med kalla däck. De som kör med 3,5 bar i P Zero har inte överskridit tillverkarens maxtryck. Att trycket kommer att överstiga kalltrycket när däcken värms upp är helt normalt och även något som tillverkaren kommenterat och tagit hänsyn till. Se översättning via Google translate från länk i mitt tidigare inlägg. Om grammatiken är dålig får vi skylla på Google.

För min egen del kör jag alltid med 3,5 bar när bilen är lastad och jag kör fort på kontinentens motorvägar. Hemma i Sverige är det knappast nödvändigt vid normal körning men jag tappar inte ur någon luft utan behåller mina 3,5 bar. Om trycket är lägre än 3 bar så blir intryckningen av däcket mot markytan tydlig och det bidrar till onödig uppvärmning om däcket utsätts för hög last och hög hastighet i varmt väder.
Maxtrycket Ett däck maximala uppblåsningstrycket är den högsta "kall" uppblåsningstryck att däcket är avsett att innehålla. Men däckets maxtrycket bör endast användas när det är påkallat på fordonets däck plakat eller i fordonets bruksanvisning. Det är också viktigt att komma ihåg att fordonets rekommenderade däcktrycket är alltid ska mätas och ställas in när däcket är "kallt". Kalla förhållanden definieras som tidigt på morgonen innan dagens omgivande temperatur, solens strålningsvärme eller värme som alstras under körning har orsakat däcktrycket att tillfälligt öka.
Av de skäl som anges ovan är det också vanligt att uppleva "heta" däcktryck som är upp till 5 till 6 psi över däckets rekommenderade "kall" tryck under dagen om fordonet är parkerad i solen eller har genomgått omfattande kört. Därför, om fordonets rekommenderade "kalla" inflationstrycket motsvarar däckets maxtrycket, visas det ofta att alltför mycket däcktrycket är närvarande. Detta är dock extra "heta" däcktryck tillfälliga och ska INTE blödde från att återvända däcktrycket till inom maxtrycket värde märkt på däcket. Om den "kalla" däcktryck blev felaktigt inställt från början, kommer den tillfälliga "heta" däcktrycket har återvänt till däckets maxtrycket när nästa mäts i "kalla" förhållanden.