Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Frasp
Bytte kran, fick allt på plats, konstaterade att armen på kranen inte tog i spåret på wireskivan. Tänkte att nu borde jag ju rört till nåt så började bända isär allt igen. Naturligtvis knäckte jag armen på kranen.

Jahapp, med lite flyt så står kranen i öppet läge och så använder jag bara spjället för att reglera värmen, så länge det inte läcker. Och tro det eller ej, det blev varmt!

Efter detta tänkte jag kolla om det går att maximera genom att vrida runt på den f.d.kranarmen och kolla hur man får mest värme, men vad skådade mitt blåvattenvana vänstra öga? Naturligtvis glykol.

Det läcker från kvarlevorna av armen. Har svårt att tänka mig att det beror på att jag lyckades knäcka armen, för den verkar ju gå av genom att man ser på den. Så nu tänker jag gå och debattera detta med Mekonomen, blåvägrar dom blir det att borra sönder kranen och sticka ett rör igenom.

Suck...

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]