Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Gourmand skrev:Detta är ju rent skitprat !
Det är ju bara att läsa innantill från den artikel som lagts upp här t.ex. Det mesta han skriver om V60 är ju positivt, men han har oförskämdheten att nämna det negativa med detta korkade s.k. sportchassi och att det medför anmärkningsvärt dåliga köregenskaper i vinterväglag. Att som några gör här, reagera med en kränkthet som inte står en treåring efter , bidrar till att de personliga invektiv som Collins utsätts för här blir i det närmaste komiska. Collin är en journalist som ifrågasätter och har ett kritiskt förhållningssätt i sitt skrivande och det är ju exakt det man som journalist ska ha. Sen att några stollar på ett bilforum får spader och uppför sig som kränkta småpojkar är deras problem. Collin kommer definitivt inte att låta sig påverkas av sånt. Dessbättre !
Lägg ner attityden. Har du så stora problem med andras åsikter skulle jag föreslå att du inte heller läser inläggen.
av Lazy
Gourmand skrev:Du menar någon som är yngre, okunnigare och lättare att köpa av bilindustrin ? Tragisk brist på respekt för journalistisk integritet.
Hur menar du, är alla motorjournalister köpta och Collin var svår att köpa, var det då den franska bilindustrin som la högsta budet på honom?
av Gourmand
Här är några axplock från tråden
- "bitter gammal man/gubbe"
- "han kan ärligt talat dra åt skogen"
- "Collin är ett skämt"
- "Collin suger apfot"
Detta visar väl med all önskvärd tydlighet vem/vilka som har problem med sin attityd och har svårigheter med att acceptera andras uppfattningar. Att bemöta en kritiskt granskande journalist med sakargument är en sak. Att däremot reagera med personliga påhopp som inte har ett skit med sakfrågan att göra är inget annat än ett bottennapp. Dessbättre är jag övertygad om att denna typ av reaktioner är något som Collin är väl vaccinerad mot. Han skiter i det, för att uttrycka sig på ett folkligt sätt. Jag hoppas att han fortsätter med det !
av Steff 99
Gourmand skrev:Här är några axplock från tråden
- "bitter gammal man/gubbe"
- "han kan ärligt talat dra åt skogen"
- "Collin är ett skämt"
- "Collin suger apfot"
Detta visar väl med all önskvärd tydlighet vem/vilka som har problem med sin attityd och har svårigheter med att acceptera andras uppfattningar. Att bemöta en kritiskt granskande journalist med sakargument är en sak. Att däremot reagera med personliga påhopp som inte har ett skit med sakfrågan att göra är inget annat än ett bottennapp. Dessbättre är jag övertygad om att denna typ av reaktioner är något som Collin är väl vaccinerad mot. Han skiter i det, för att uttrycka sig på ett folkligt sätt. Jag hoppas att han fortsätter med det !
Det verkar mer som om din stora idol får kritik och detta får dej att gå i taket...mao menar du att, du har rätt och vi övriga har fel och får inte tycka det vi känner för denna urusla journalistik som Collin presterar i skvallerblaskan Aftonbladet......
Användarvisningsbild
av Vojje
Steff 99 skrev: Det verkar mer som om din stora idol får kritik och detta får dej att gå i taket...mao menar du att, du har rätt och vi övriga har fel och får inte tycka det vi känner för denna urusla journalistik som Collin presterar i skvallerblaskan Aftonbladet......
Varför läser du vad Collin skriver om du tycker det är värdelöst och dessutom antagligen betalar extra för ngn sorts motorbilaga.
Men vad vet jag som inte läser A-bladet. Jag har dock svårt att fatta vad Forumet får ut av en sådan här tråd som skämmer ut :(
av Lazy
Vojje skrev:
Steff 99 skrev: Det verkar mer som om din stora idol får kritik och detta får dej att gå i taket...mao menar du att, du har rätt och vi övriga har fel och får inte tycka det vi känner för denna urusla journalistik som Collin presterar i skvallerblaskan Aftonbladet......
Varför läser du vad Collin skriver om du tycker det är värdelöst och dessutom antagligen betalar extra för ngn sorts motorbilaga.
Men vad vet jag som inte läser A-bladet. Jag har dock svårt att fatta vad Forumet får ut av en sådan här tråd som skämmer ut :(
Om man är bilintresserad och vill läsa om biltester/provkörningar i media så är det svårt att undgå artiklar skrivna av Collin, om man då upplever honom som sur, bitter och att det mesta av det han skriver är negativ kritik, då får man inte tycka det eller?
av Gourmand
Det finns en liten hake med det som bl.a. signaturen Ynot skriver och det är att Collin är mer känd för att skriva positivt om Volvo än negativt.
Detta har också påpekats av flera på detta forum. När så Collin som är känd för att inte ha några "heliga kor" framför kritik mot den nya modellen V60 blir det en jävla väsen. En del reaktioner på detta forum kan inte betraktas som annat än raseri över en djup kränkning och då måste man ju spy ut en massa förvirrade invektiv av karaktären personliga påhopp så klart. Att karln dessutom har oförskämdheten att uttala sig positivt om det franska innovativa märket Citroen borde ju självklart leda till någon form av omhändertagande. Och den som inte håller med har naturligtvis problem med sin attityd. Man tar sig för pannan !
Lite märkligt kan tyckas att detta märke är en av världens största tillverkare av personvagnsdieslar tillsammans med Peugeot (PSA) och dessutom levererar motorer till bl.a. Volvo, Ford, Jaguar m.fl.
Kommentera och bemöt gärna Collins texter, men sluta upp med dessa infantila och tramsiga personangrepp !
Slutligen vill jag uppmana er som ger uttryck för hat gentemot skurken Collin - fortsätt gärna läsa hans artiklar, som ni ju uppenbarligen redan gör. Men, försök att ha i åtanke att risken finns att ni lär er något - hemska tanke.
av matzen10
Som någon har i sin sidfot: Don't argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience. ;-)

Finsmakaren: Du gör precis samma misstag som du påstår att andra gör här i tråden, haha... Och inte är du man nog att be om ursäkt för dina personliga påhopp heller.
av Lazy
Gourmand skrev:Det finns en liten hake med det som bl.a. signaturen Ynot skriver och det är att Collin är mer känd för att skriva positivt om Volvo än negativt.
Detta har också påpekats av flera på detta forum. När så Collin som är känd för att inte ha några "heliga kor" framför kritik mot den nya modellen V60 blir det en jävla väsen. En del reaktioner på detta forum kan inte betraktas som annat än raseri över en djup kränkning och då måste man ju spy ut en massa förvirrade invektiv av karaktären personliga påhopp så klart. Att karln dessutom har oförskämdheten att uttala sig positivt om det franska innovativa märket Citroen borde ju självklart leda till någon form av omhändertagande. Och den som inte håller med har naturligtvis problem med sin attityd. Man tar sig för pannan !
Lite märkligt kan tyckas att detta märke är en av världens största tillverkare av personvagnsdieslar tillsammans med Peugeot (PSA) och dessutom levererar motorer till bl.a. Volvo, Ford, Jaguar m.fl.
Kommentera och bemöt gärna Collins texter, men sluta upp med dessa infantila och tramsiga personangrepp !
Slutligen vill jag uppmana er som ger uttryck för hat gentemot skurken Collin - fortsätt gärna läsa hans artiklar, som ni ju uppenbarligen redan gör. Men, försök att ha i åtanke att risken finns att ni lär er något - hemska tanke.
Och dina personangrepp på oss här på forumet som "stollar" "treåringar" kränkta småpojkar" "attityds problem" och det vi skriver är "kvalificerat trams"
är helt ok?
Användarvisningsbild
av Camel
matzen10 skrev:/.../Don't argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience. ;-)/.../
Ett mycket klokt råd. Att argumentera med t.ex. en profet är bortkastad tid även om man själv inte låter sig påverkas.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]