Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bensinskalle
Ska smacka på 18" på min lilla V70 till nästa helg hade jag tänkt.

Just nu är den i "originalhöjd", men jag misstänker att den kommer se ut som en xc70 med 18" fälgar?

har en uppsättning nya v70 "T5" fjädrar som jag tänkte smälla dit, och då kanske man skulle korta något varv? Blir de skit, eller är det bara att kapa på? Framfjädrarna är ju inte tillplattade på ovansidan så där borde det väl inte vara något problem, bakfjädrarna kommer jag inte ihåg hur dom ser ut... Vet ej om jag har nivåreglering bak eller ej, får kolla de, men hoppas stenhårt på att jag inte har de ^^

Men ja, frågan är om det bara är att kapa på eller kommer de bli skit? Blir de för mjukt? Kommer det inte passa? Och om de nu går, hur mycket kan vara lagom att kapa? Vill inte ha cp-låg, utan det ska vara så 18":arna ligger fint i hjulhusen ;)
Värma fjädrarna är väl de sämsta man kan göra, då blir det väl sprickriskfaktor 10.000?

Varför inte kapa isf?

Vart finns dessa firmor annars, och vad kostar ett sådant litet ingrepp? Eller kostar sänkfjädrar inte så blodigt mycket...? Har inte kollat något på de själv än eftersom jag vart inställd på att använda mina befintliga
Användarvisningsbild
av Magnus308
Att klippa av ett par mjuka orginalfjädrar låter inte så smart, Med den korta fjädringsvägen du får innan däcket kommer att ta i nånstans så skulle iaf jag vilja ha ett par styvare fjädrar om du nu inte planerar att bara köra runt i 30km/h på en fotbollsplan.
Blir nog sänkfjädrar....

Men vad tycker ni? Kommer bilen se konstig ut om jag sätter på 18" fälgar, men inte allt för smala däck, eller behöver den komma ner en bit? Kollar på ett kit som sänker 40mm runt om men de låter lite väl mycket... Eller blir 35/25 bättre kanske?
av puddrik
Jaqg kör 18" med sänkning 40/40 från vparts och det funkar hur bra som helst och blir inte "toksänkt " heller utan väldigt lagom
StefanN skrev:Ska du inte ha samma rullomkrets? Bilen blir ju inte högre bara för att du kör 18".
Vill ju inte ha gummisnoddprofil, den ska vara lite bekväm att köra ;)

Jaqg kör 18" med sänkning 40/40 från vparts och det funkar hur bra som helst och blir inte "toksänkt " heller utan väldigt lagom
Okej, de låter ju bra ;)

Funderade nämligen på detta kitt

http://www.vparts.se/chassisats-volvo-v ... -40mm.html

Vet inte skicket på mina nuvarande dämpare, men de skadar ju inte att byta....

Du råkar inte ha en bild så man får se hur de ser ut med 40/40? :roll:

Eventuellt sätter jag väl på fälgar, sen får jag väl se hur de blir och beställer skiten efteråt om den ser hög ut, men de skulle ju vara skönt att smacka dit allt på en gång och vara nöjd sen ;)
Användarvisningsbild
av Perra83
DN12188-1 Chassisats Sport
Passar V70N 00-->. Ett hårdare alternativ till GE99V70NL, innehåller samma G&M fjädersats men med G&M Sportstötdämpare. Sänker 55mm fram och 40mm bak. 5 195,00 kr från chassit.se valde V70N 00-04 T5 250hk.
Bild

Har det själv på min V70R -98 fast en 60/40 sats just för att undvika att bilen blir högre fram.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]