Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Faktiskt rätt svårt att hitta plusmatning som är tändningsstyrd i motorrummet. På P2:orna före facelift finns det på den lila ledningen till strålkastartorkarna. Men vid facelift försvann dessa. Om strålkastartorkare saknas borde man på XC90 V8 kunna hämta lite styrström till en reläspole från systemrelät till motorn. Verkar inte finnas något annat ställe. Olika alternativ:
grön-vit ledning till tändspolarna
grön ledning till spridarna
grön-grå ledning till MAF

Använd gärna en säkring på låg ström nära stället du hämtar strömmen så att inte något händer i händelse av ett fel.
Kretsarna jag föreslagit är rena direkt från systemrelät och säkringar. Inget matas från styrenheten, ingen risk för felkoder. Nedan finns ett schema. Jag har markerat med grönt där strömmen t.ex. kan hämtas. Eller hämta ström efter någon av säkringarna som matas från systemrelät. Eller följ ledningarna och välj en annan lämplig punkt. Huvudsaken är att du inte orsakar några glappkontakter eller kortslutningar i dessa kretsar. Då kommer motorn inte att må så bra. Ta endast styrström till relä, lasta inte med några lampor. Använd en säkring på liten amperestyrka där du hämtar strömmen.

2/32 = systemrelä
8/146 = spridare cyl 1
20/46 = tändspole cyl 1
7/17 = MAF

Schema för bil efter facelift:
(Klicka för större bild)
Bild
Ja, i kupén kan man ta från cigguttaget. Inte så enkelt att hitta tändningstyrd matning i motorrummet precis, även om det går.

Får vi se foto på dina DRL?
DRL blev ju snyggt. Är de infällda i gallret eller är de tunna och utanpåliggande?

LED i blinkersen. Bra färg. Är det såna med "vingar", hur fälls de ut?

Min Busy Forks eller BuZy FourX Då blir de[…]

Hej, Min fotsensor för att öppna backluc[…]

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]