Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cox
Ja smaken är delad när det gäller serviceavtal, själv tycker jag att det vart en done deal då intervalltillägg ingår ink kamrem med mera till den låga kostnaden av 2820 kr. Kommer nog inte undan med billigare service någon annanstans. Sedan är det bara att stort plus att killen som jag har som personlig mek är väldigt nogrann och duktig.
Användarvisningsbild
av IvanBoring
Cox skrev:Nej det verkar som dom försöker köra upp dig, jag har en v70 II, 2,4d -09 som i dag rullat strax över 140000 mil.
Mitt serviceavtal kostar 235 kr inklusive 3000 mil vilket gör 2820 kr. Min kamrem kommer ju att ingå i serviceavtalet så det låter väldigt felräknat av Rejmes.
Åk till annan ÅF och begär in offert.

//Cox
Förstod att det var något som inte stämde när jag sökte om ämnet bl.a. här på forumet. Vet inte varför man räknar så jäkla galet men till dom pengarna så blir det inget avtal. Då får vi ringa Skånebil i stället och se vad dom säger.

Tack för hjälpen :D
Användarvisningsbild
av 164E
Det där är ungefär summan man betalar för ett trygghetsavtal på den körsträckan, men då har inte bilen gått så långt dock, vet ej hur kostnaden räknas upp för trygghetsavtal i takt med att bilen gått längre.
IvanBoring skrev:Väcker liv i denna tråd igen. Har precis köpt en v70 II, 2,4d -08 och vill ha ett serviceavtal på den. Det är en -08 som har gått 9400 mil och vi kör ca: 2500 mil/år. Åkte till Rejmes i Laholm och fick reda på att det skulle kosta mej 530 kr. per månad. Sammanlagt innebär det ju att varje service skulle kosta 6360 kr om man utgår från att man ska servas en gång per år :???:

Kan det verkligen vara rimligt :shock:
Användarvisningsbild
av IvanBoring
Har fått pris på Skånebil i Ängelholm och dom vill ha 481 kr/månad. Ringde även Kinna Bil AB där jag köpte bilen och där handlade det om knappt 300 kr. Hur fan kan det vara sådan skillnad på samma arbete/avtal?

Mitt största problem är att jag bor 14 mil från Kinna så det blir lite bökigt när man ska serva. Å andra sidan så är det ca: 2500 billigare per år och det är ju spex att köra bil 8)
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]