Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bild

I måndes befann jag mig på förhandsvisning av nya V40, Här kommer lite bilder från visningen. Bilarna som visades upp kan avvika från de bilar som senare kommer att tas i produktion. Anmärkas kan göras att bilarna var väldigt repiga och slitna efter tidigare visningar.

Bild

Bild

Dörrarna känns mer genuint byggda om man jämför med tex V50, här är plåtburksljudet borta vid dörrstängning.

Bild

Bild

Bild

Detta är ett riktigt hett tillval, Digitala mätartavlor. Ännu roligare bilr det när prestandan verkligen ändras beroende på vilken typ av instrument tema som visas. Bra volvo, detta gillar jag som tillhör den yngre generationen.

Bild

Bild

Bild
aerodynamic disc consept, jag vet inte hur många som egentligen uppmärksammade att samma bil hade två olika fälgar på vardera sida. Efter lite fingrande visade sig att det var en plastkapsel påsmäckt på en 18tums medirfälg. Samma streamer med vita linjer finns även bak vid hjulhesen på bilen, för att minska luftmotståndet?
Bild
Jadu, nu var det ju som så att det fanns tåkiga snören runt bilarna. Det ignorerade jag när det gäller fotograferingen, men sittningar fick man inte göra. Jag blev faktikst lite sur, även om jag är 26 så verkar det vara lite som så att man inte bryr sig om yngre som är intresserade. Det är inte första gången detta händer mig.
FiddeUBC skrev:Jadu, nu var det ju som så att det fanns tåkiga snören runt bilarna. Det ignorerade jag när det gäller fotograferingen, men sittningar fick man inte göra. Jag blev faktikst lite sur, även om jag är 26 så verkar det vara lite som så att man inte bryr sig om yngre som är intresserade. Det är inte första gången detta händer mig.
Jag vet hur det känns, jag är 33 men fortfarande så visas inget intresse när man försöker att prata med någon från företaget. Det var så
när jag var i Sthlm o kollade på V40n. Dom enda som personerna från Volvo pratade med var gubbar med slips och lackskor. Jävligt tråkigt.
Som tur är så blir jag inte behandlad så hos min återförsäljare.
XC90_Executive skrev:Lite pinsamt är det att bjuda in folk till visning och sen ha bilarna innanför band. Ja menar, säg istället att det är fritt fram att klämma och känna hur mycket man vill, men att det är förseriebilar så alla material och passningar inte är 100%.
Nu var detta handbyggda bilar som var långt ifrån produktionsbilar , därför ville man inte att folk klämmer på saker som inte kommer i produktionen.
Ett tydligt exempel var dörrsidorna som var i råplast, en första prototyp.
Bilarna var fotobilar , ca 1 år gamla.
Valet var att skjuta upp visningarna ytterligare 4-6 veckor och visa förseriebilar men nu valde man vissa dessa ...
Jag såg bilarna i Göteborg igår, jag tyckte passform verkade helt ok, trots pre-production. Däremot blev jag också ganska besviken att man inte fick provsitta dom, å andra sidan hade man väl stått i kö fortfarande då. Det var ordentligt mycket folk i VCI huset i torslanda igår kväll.

Inredningen kändes riktigt påkostad, men tror ni att de verkligen kommer göra baksätet "2-sitsigt"? Känns inte värst volvo faktiskt. Speciellt inte som man stolt annonserade att bilen tog fem personer med bagage... Bagagutrymmet imponerade dock, mycket större än jag befarade.

Lite synd att man går ifrån de vertikala LED ljusen man petat in i fronten på 60-serien, jag gillar dom.

V60 plug-in hybriden hade chassienummer 89 eller 87, så den måsteändå va ganska välutvecklad. V40 bilarna kom jag inte så när att jag kunde se men jag misstänker att de är riktigt tidiga, man ville t.ex. inte visa motorrummet (men det ser ut som man gjorde det i malmö?).

/Martin
Jag var i Göteborg igår med och kollade.

Oavsett så tycker jag att man borde ha fått provsitta. Jag har kollat på XC90 och XC60 som var handbyggda med, där vissa plastdetaljer invändigt hade dålig passform och var i råplast, men det vet man ju? Tänkte på en annan sak med. Går det inte att få fram två bilar ur senare produktion? Dom bilarna som visades på bilmässan kan knappast haft råplast i interiören....

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]