Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det finns två skäl till att värdera FT lägre: mediebilden, vilket ju Linquid är inne på, och det faktum att för riktiga långmilare så har FT ställt till med mer problem (det är åtminstone en utbredd uppfattning inom Taxi Stockholm t ex).
Men jag har inte hört om någon normalmilare med särskilda problem.
Och det finns många skäl att köpa etanolbilen.
Dessutom iom att bilar blir äldre körs de ofta färre mil per år, vilket innebär att den kortare serviceintervallen inte innebär någon merkostnad alls (om man kör 1500 mil/år).
PH
På relativt nya bilar tycker jag att de visar lite för lite (jag kanske prutar för dåligt :-) ) men på gamla (10+ år) bilar som gått långt (25000+ mil) har jag fått upfattningen att de visar lite mycket. Möjligt att det (som någon nämnde) finns för få bilar som säljs i -97 till -00 intervallet.
Finns lite småfel som jag påpekat till dom.
T.ex. är en V70 med momentum och skinn i alla dom fall jag testat värderad högre än en Summum där skinnet ingår, kan ju inte stämma med verkligheten.
Var tidigare samma på V50 men där tog dom bort texten (ingår i summum) efter jag påpekat detta.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]