Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Old KnotVillage skrev:har automat, hur funkar det med startspärr?
Går säkert att koppla förbi de också, räcker ju med att styrboxen får en liten signal att bromsen är nere så ska väl inte de vara något problem...

Eller menade du något annat med startspärr? Den som spärrar motorn vid "inbrott". Ingen aning hur de fungerar.....
Jag har både en -09 XC70 automat med PCC och en -09XC90 automat och fick min lokala (Alaska) Volvo handlare att sätta in remote start i båda bilarna med vidhållen garanti. Mycket dyrt, kan jag säga....ungefär 6000 SEK (ungefärligt omvandlat från dollar) per bil i genomsnitt. Så nog går det alltid. Men, finns det värde att göra detta is Sverige där tomgångskörningsförbud finnes? Här i Alaska finns ju inte era fina små värmare att få som jag mycket hellre hade haft än remote start.....

freezingalaskan
Om det verkligen är så enkelt alltså... då kan jag ju koppla in den där lådan i närmsta CAN-bus kabel och trycka på start och vips är din bil snodd? Låter ju för dumt för att vara sant
I XC70 med PCC så stannar bilen så fort jag öppnar en dörr med handtaget. I XC90 så kan jag låsa upp bilen, sätta mig i och så fort jag trampar på bromsen så stannar motorn. Jag ska kolla om jag kan köra iväg om jag stänger av automatlådans lås (måste ju normalt trycka på broms för att lägga i D eller R).....Eller kanske blir det en "tänkte inte på det". Och kanske får jag inte ratten att gå runt utan nyckeln i tändningen.....ska kolla.

freezingalaskan

Min Busy Forks eller BuZy FourX Då blir de[…]

Hej, Min fotsensor för att öppna backluc[…]

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]