Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Antti
Nu när har kört min V60 d5 awd årsmodell 12 snart en hel vinter ,tog ut den i slutet av september.Så kan jag se detta med av fastfrysna torkare fram. och det att baklucka/fönsterdito blir kanska smutsiga fort stämmer men det kan man leva med om inte något annat(fel,problem) dyker upp.Kört till dags datum ca 1000mil.Anm använder bilen i mycket krävande klimat.Den har fungerat perfekt överförväntan .
av Gourmand
Robert Collin är en av de bästa motorjournalisterna idag !
Han är självständig och har hög integritet. Att han sågar Ulla Hamilton, trafikborgaråd i Stockholm jäms med fotknölarna är bra, likaledes att han kan styrka det han påstår. Han avslöjade etanolbluffen långt innan någon annan vågade ifrågasätta detta, han ifrågasatte Mercedes s.k. kvalitet när ingen annan gjorde det osv.
Han är också den som uppmärksammat vansinnet med dessa s.k. sportchassin och dess olägenheter på standardbilar. Att han väcker ont blod på en del bilforum av denna typ är ganska självklart. Här huserar en liten grupp "bilentusiaster", som blir personligt förolämpade om någon yppar ett negativt ord om deras älsklingsmärke. Dessbättre skiter Collin i det och det gör han alldeles rätt i !
av Lazy
Har också följt Collin många år och hans förkärlek till franska bilar, hade faktiskt mejlkontakt med honom när han dissade V60 när den kom och ifrågasatte hans uttalande "För vem? Och varför?" då jag inte alls höll med honom.

Men han stod på sig och sa att V60 blir en flopp.

Tydligen fanns det rätt många "för vem" i alla fall då V60 blev en av de 5 mest sålda bilarna i Sverige 2011

Min uppfattning är att han är en av dom sämsta motorjournalisterna idag.
av Steff 99
Collin är en patetisk "motorjournalist" som blivit en bitter gammal gubbe.
Förmodligen har han blivit lite åsidosatt från Volvo eftersom han enbart ser det negativa som produceras på Hisingen.
Frågan är om han inte tycker att livet är en plåga med tanke på den negativa utstrålning han sprider i merparten av det han skriver.
Användarvisningsbild
av SilverJ
Reservhjul? Jag skulle aldrig få för mig att ställa mig och byta däck på bilen idag. Assistans företag finns precis överallt. (I alla fall runt städer) Det är klart att för de som bor långt upp i norrland kan det kanske behövas men jag gissar att de flesta V60 som säljs, säljs runt bebyggelse och inte för skogsbruk.
av Steff 99
Jag brukar läsa det mesta om branschen så även Collin kommer med.....
Det går inte att bara läsa de som tycker samma som jag, nyttigt med lite andra åsikter oxå.. 8)
av Lazy
För mig känns Collin som de flesta filmrecensenter, sågar en film som sen ses av halva Sveriges befolkning som tycker den är bra ;-//
av micke2
Collin är väl inte välbetald motorjournalist för att han är kass och kan mindre än folk av annan uppfattning?
av Lazy
micke2 skrev:Collin är väl inte välbetald motorjournalist för att han är kass och kan mindre än folk av annan uppfattning?
Nej, han är bara en bitter gammal man.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Vi som beställt nya XC60

Ja, monterades av Volvo innan bilen överl[…]

Rimlig slutsats, du kan ju testa servoverkan om du[…]

Ja da, John. Har hatt problemer med at lyset for […]