Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Troligen handlar det om att larm med kvittens inte längre är godkända enligt Thatchamdirektiven (samma sak har gällt i Sverige länge), det leder till att bilarnas försäkringspremier skjuter i höjden så därför finns inte alternativet tillgängligt och i praktiken blir mycket svårsålda. Detta är även skälet till att alla Volvo idag har larm.

/Thomas

PS: Personligen något som jag som lättväckt är oerhört glad för...
Användarvisningsbild
av Funk
Old KnotVillage skrev:det borde ju gå att ställa in, ändra i cem
Om mjukvaran funnits, vilket det då troligen inte gör av skälen ovan...

/Thomas
av KnotVillage
Men det borde ju bara vara en parameter i cemen, typ som med ljusomkopplaren. sak samma det verkar inte gå.
av franky
Jag har för mig att den funktionen finns i VolCanExt-boxen
enklaste sättet är att maila Marcel på: [email protected] och fråga.

Jag har beställt en till min bil, huvudskälet till det var att man kan starta bränslevärmaren med fjärrkontrollen!

Beställningsförfarandet är lite omständigt:

Maila först till Marcel på: [email protected] och fråga om den passar till din bil, han vill ha VIN numret.
Efter det måste du köpa en box som heter ELM 327, (finns på ebay) och skicka den till en angiven adress som Marcel ger dig.
Han programmerar om den och skickar tillbaka den till dig när du har satt in 200 Euro på hans konto.
Lös jord i b230a

Under insuget på min b230a sticker det upp e[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]