Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av HenkeL
Hej!

Har precis skaffat mig en C30 D2 Fas 2, med High Performance, och vill kunna spela musik via USB-interfacet med min iPhone 4S. Bilen hittar dock inte iPhonen, precis som för många andra, och jag undrar bara om det kostar något att få mjukvaran uppdaterad av Volvo? Såg att xoxo fått gjort det, så han kanske vet? :)

Sen tycker jag även att ljudkvaliteten via blåtands-streaming är ganska usel. Det blir mycket bättre med AUX-kabel, och jag hoppas på ännu ett snäpp bättre med USB-kabeln. Iaf får man ju laddningen samtidigt, och möjligheten att styra den med bilens knappar vilket jag saknar idag med AUX-inkopplingen.

Hämtade ut bilen igår med 2 mil på mätaren, men den är registrerad första gången 2011-September, så är det möjligt att det finns en färskare firmware till mitt infotainment-system, som det så fint heter?
av xoxo
Hej Henkel
Jag bytte verkstad och man uppdaterade mjukvaran?
Tyvärr vet jag inget om hur eller vad man gjorde.
Det funkar och kabel låter bättre än BT.
Lycka till!
Användarvisningsbild
av HenkeL
Tack för ditt svar!

Men skedde din uppdatering i samband med en service, eller lämnade du in den enbart för uppdateringen? Och kostade uppdateringen något?

Tänkte snacka med Bilia sen, men det kan ju vara gött att veta hur andra blivit bemötta :)
av xoxo
Hej H
Bilen har nybilsgaranti.
Servicen skulle göras och då bad jag om man kunde fixa även fetta.
Skulle tro att man hade åtgärdat även om servicen inte var aktuell.
Användarvisningsbild
av HenkeL
Göttans!

Fick faktiskt igång USB-interface och iPhone med Spotify idag, men rattknapparna gjorde så att skiten hängde sig. Så det blir en uppdatering på måndag för att se om det löser problematiken. Hoppas!
Användarvisningsbild
av HenkeL
Uppföljning: En uppdatering för ungefär en månad sedan hjälpte inte för att knapparna i bilen skulle börja fungera, men så länge man ger fan i dem så funkar det perfekt via USB.
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]