Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av NickeDiesel
Halloj i vårsolen!

En liten undran bara, hur mycket kör ni per år?
Min T4 plockade jag ut i samband med att jag bytte jobb den 1/5 2011, och bilen har i skrivande stund gått 6240 mil.
Jag jobbar som regionansvarig säljare i Kalmar län och på Öland och avverkar ca. 400-500 tjänstemil/månad....mycket bilkörning blir det.. :wink:
Har merparten av er här på forumet som åker V70 II tjänste/fömåns/personalbil, eller äger ni bilarna själva?
Själv har jag förmånsbil vilket för mig innebär att firman står för bilinköp, skatt, service, rep, däck...etc och att jag betalar förmånsvärde för
bilen genom nettolöneavdrag varje månad. Jag betalar allt drivmedel själv och får milersättning för mina tjänstemil. Jag har ingen begränsning i
antalet privatmil/år. Ja...så har jag det, och ni då??

Fortsatt trevlig torsdag!
MVH/Niklas
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag äger mina bilar, det är enda sättet i mitt fall för att få köra rolig bil på fritiden (7,5 basbelopp och max 160gCO2 är inget kul). Tjänsteresor företas med hyrbil och flyg.

Kör cirka 5500 privata mil per år (fördelat på två bilar) och cirka 1500 tjänstemil.

/Martin
Användarvisningsbild
av Variosboy
Privatköp.. Kör väl i runda slängar 1500 mil + om året..
Bilen har nu gått´ca 6700 mil och är snart 4 år gammal.
Användarvisningsbild
av Brainy
Privatägd, kör ytterst lite i tjänsten men det förekommer. Cyklar till kontoret och har de flesta kunder (som jag besöker ofta) inom cykelavstånd.

Hade tidigare ett annat arbete där jag körde på tok för mycket i tjänsten, något som i slutändan fick mig att byta jobb. Rullade då alltid över 1 000 mil i månaden, privatmil inräknade men dom var få då jag var så oerhört less på att köra bil. Men då var inte bilen privatägd.

Frugan jobbar som fastighetsmäklare och använder bilen i tjänsten, men det är ju mest resor inom stan. 1500-2000mil om året rullar bilen.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Starkt varierande under åren pga byte av arbetsplats, men utslaget på de tre år vi ägt bilen är det c:a 2050mil/år.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Äger båda bilarna privat, V70 ca 4000 mil om året, Renaulten ca 1000-1500 mil om året

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]