Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av JohnB
Om man har en med BT hur får man den att hamna i pairing mode så att man kan söka efter den med datorn? Är det något man gör i VIDA eller finns det något annat trick, det finns ju inga knappar på själva enheten. Precis när jag kopplar in min i bilen så blinkar alla dioder till några gånger och då även den som är märkt Bluetooth. Tänkte att man kanske kan labba lite för att vara 100% på att den jag har verkligen saknar BT :) .
/John
Användarvisningsbild
av greeeken
JohnB skrev:Om man har en med BT hur får man den att hamna i pairing mode så att man kan söka efter den med datorn? Är det något man gör i VIDA eller finns det något annat trick, det finns ju inga knappar på själva enheten. Precis när jag kopplar in min i bilen så blinkar alla dioder till några gånger och då även den som är märkt Bluetooth. Tänkte att man kanske kan labba lite för att vara 100% på att den jag har verkligen saknar BT :) .
/John

Testa söka bluettoh med datorn Säker på att du har det på själva datorn?.
av JohnB
greeeken skrev:
JohnB skrev:Om man har en med BT hur får man den att hamna i pairing mode så att man kan söka efter den med datorn? Är det något man gör i VIDA eller finns det något annat trick, det finns ju inga knappar på själva enheten. Precis när jag kopplar in min i bilen så blinkar alla dioder till några gånger och då även den som är märkt Bluetooth. Tänkte att man kanske kan labba lite för att vara 100% på att den jag har verkligen saknar BT :) .
/John

Testa söka bluettoh med datorn Säker på att du har det på själva datorn?.
Jag fick just svar av säljaren att min saknar BT. Så det blir till att köra USB för min del. Jag hade som sagt inte räknat med att BT skulle finnas så jag är nöjd ändå :)
Användarvisningsbild
av Brainy
Gelis skrev:Har haft min kinapryl i någon månad nu och läst av några bilar. Är inte helt lätt att hitta i programmet och lista ut hur det funkar. Men det får man ta.

Dock så har jag stött på patrull när jag läst av en V70 -04 och en S40 -99. Men på min S80 T6 -99 funkar det klanderfritt på.

På V70:n hittar Vida VIN nummret direkt men det går inte att läsa bilen för fliken Diagnostik är grå markerad. Fick gå in under fliken Software då började Dice:n prata med bilen och fliken diagnostik blev klickbar, felkoder kunde läsas ut, men gick inte att radera då den optionen fanns inte.

På S40:n hittade inte Vida VIN men det gick att knappa in manuellt dock hände samma fenomen som ovan.

Jag vet inte om jag gör något fel när det blir som ovan men på S80:n kommer VIN direkt och Diagnosfliken är klickbar direkt .Felkoder som hittas går att radera.
På just S40/V40 så måste även volvoverkstäderna slå in vin manuellt. Men varför du inte kan radera felkoder kan jag inte svara på.
av JohnB
Jag hade mycket nytta av vida kursen som finns länkad tidigare i den här tråden. Att man måste välja växellåda för att aktivera diagnosfliken hade nog tagit ett tag att lista ut :) .
Användarvisningsbild
av Brainy
JohnB skrev:SubMarine: Jo jag beställde av honom. Skivan fungerade finfint. Brainy: Det är samma säljare som jag handlade av. Den modellen fanns inte när jag beställde så det verkar som att du kan få med BT för samma pengar som jag betalade så det är bara att slå till :) . Verkar vara en seriös säljare som har många positiva omdömen. Man behöver dessutom inte frisläppa pengarna till säljaren innan man är helt nöjd och det kändes säkert nog för mig.
Jag får inte min dator att hitta någon blåtand i enheten. Verkar inte finnas några knappar för att para ihop den så det borde bara vara att sökna efter öppna blåtandsenheter. Har skickat en fråga om det till säljaren, återkommer när jag vet mer men det verkar inte finnas någon blåtandskrets i den där heller.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Brainy
Fick till svar "Friend.. Volvo Dice does not have the bluetooth function.. and we do not have made this function in this tool"

Vilket är rent BS, möjligt att volvo har enskilda enheter utan blåtand men de som jag har använt har haft blåtandsanslutning och hans egen annons säger att enheten som han säljer ska ha det.

Ingen jättefara för mig att använda sladden och jag kommer inte att öppna en "dispute" på köpet, men jag blir lite less eftersom jag köpte av honom just för att han var den enda som specade blåtandsanslutning.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 242
Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]

Luftkudde domkraft

Är det sån här du menar? https://[…]

Sedan börjar den "bluddra" och k[…]