Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tänkte kolla om någon vet eller som har en R design bakspoiler med backsensor till salu?Skulle vilja sätta slutrör på min V70 2.4D. Har kollat på lite bilskrotar men utan resultat Med vänlig hälsning, Claeson
kristianmann skrev:Den kostar inte mer än rundt 1100 SEK ny på Volvo plus lackering, så åk dit och beställ. Du måste sanoleken lacka om lickaväll. :)

Mvh,
Kristian (som har monterat dubbla slutrör på sin 2,4D) 8)
Går det beställa sista delarna till avgasystemet där med? Eller ska man bygga på ett själv?
har inte hittat färdiglackad någonstans på hemsidan. takvinge finns däremot med art.nr till de flesra färger. kan tänka mej större efterfrågan på den.
själv kommer ja inte köpa ny bakre burk utan bara kapa av "makaronen" och svetsa dit ett snyggt slutrör
Claeson87 skrev:
kristianmann skrev:Den kostar inte mer än rundt 1100 SEK ny på Volvo plus lackering, så åk dit och beställ. Du måste sanoleken lacka om lickaväll. :)

Mvh,
Går det beställa sista delarna till avgasystemet där med? Eller ska man bygga på ett själv?
Nej - Enbart et komplet system med enkelt/dubbla pipor. Hadde enkelt på min och ville ha dubbla pipor, så jag köpte et system hos Volvo. Lackade själv, så det kostade enbart ~5000 SEK för ljuddämpare och bakkjol. 8)

Om du vill ha både reservdelsnumrar om du vil ha?

Mvh,
Kristian
kristianmann skrev:
Claeson87 skrev:

Mvh,
Nej - Enbart et komplet system med enkelt/dubbla pipor. Hadde enkelt på min och ville ha dubbla pipor, så jag köpte et system hos Volvo. Lackade själv, så det kostade enbart ~5000 SEK för ljuddämpare och bakkjol. 8)

Mvh,
Kristian
lägg GÄRNA upp artnr på både R-design nederdel bakre stötfångare för 2 avgasrör samt artnr. på avgassystem dubbelt R-design ..... TACK !
för vi snackarV70 II 2,4D va, som orginal har ett avgasrör på vänster sida som ändröret är " dolt" orginal ?
loyd skrev:
kristianmann skrev:Nej - Enbart et komplet system med enkelt/dubbla pipor. Hadde enkelt på min och ville ha dubbla pipor, så jag köpte et system hos Volvo. Lackade själv, så det kostade enbart ~5000 SEK för ljuddämpare och bakkjol. 8)

Mvh,
Kristian
lägg GÄRNA upp artnr på både R-design nederdel bakre stötfångare för 2 avgasrör samt artnr. på avgassystem dubbelt R-design ..... TACK !
för vi snackarV70 II 2,4D va, som orginal har ett avgasrör på vänster sida som ändröret är " dolt" orginal ?
Jo det är exact så: V70 II 2008 2,4D med enkelt dold pipa i vänster sida. Kolla min garaget sida (länk i signatur) så ser du hur min bil såg ut när jag köpte den och hur den ser ut nu.

Avgas med dubbla pipor til erstatning av det avgasset du beskrivar (Hadde samma system som det): 31269693
Bakkjol för dubbla pipor och baksensorar: 30756745

Mvh,
Kristian
kristianmann skrev:
loyd skrev:
kristianmann skrev:Nej - Enbart et komplet system med enkelt/dubbla pipor. Hadde enkelt på min och ville ha dubbla pipor, så jag köpte et system hos Volvo. Lackade själv, så det kostade enbart ~5000 SEK för ljuddämpare och bakkjol. 8)

Mvh,
Kristian
Jo det är exact så: V70 II 2008 2,4D med enkelt dold pipa i vänster sida. Kolla min garaget sida (länk i signatur) så ser du hur min bil såg ut när jag köpte den och hur den ser ut nu.

Avgas med dubbla pipor til erstatning av det avgasset du beskrivar (Hadde samma system som det): 31269693
Bakkjol för dubbla pipor och baksensorar: 30756745

Mvh,
Kristian
tack !

gillar det gammla Polestarmärket bättre än det fyrkantiga blåa ....

http://www.garaget.org/?car=257912&image=2511575

du har fått bra ordning på din V70 II , stor skillnad från de tidigare bilderna

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]