Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av monarped
är detta prisvärda däck,eller ska man ta nått av dom dyra.

styck monterat o klart 205 55 16

aurora radial k 103 1050 kr
nexen cp 641 1025 kr
nokian hakka v 1125 kr
dunlop fast response 1000 kr
pirelli p6 950 kr
toyo 800-1200 kr
dunlop sp01 sport 1375 kr
michelin primacy hp 1515 kr

mins för många år sen ,då körde ja me toyo däck ,de sas då att de bara va skitdäck o de va ju dom billigaste
men om man kollar i dag så verkar dom va axcepterade
Användarvisningsbild
av IvanBoring
De jag personligen kört på är Dunlop Fast Respons, Michelin Primacy HP (225/50-16) och Toyo Proxes T1R (235/40-18). Av dom tre hade jag valt Dunlop. Har funkat bra och verkar dessutom hålla ganska länge. Ska lägga på mina Dunlop för tredje säsongen nu och det är lite mer än hälften kvar. Michelindäcken höll inte alls lika länge och dessutom var dom svårare att få balans i. (Ska tilläggas att jag kört med dom på min BMW 523 och framvagnen på Beamern är jobbigt känslig.)

När det gäller Toyo så har jag ingen särskilt bra erfarenhet av dom. När jag hade min MB så la jag på två stycken (235/40-18) bak och dom höll bara lite mer än en säsong.

Nokian Hakka V har ju fått väldigt bra kritik i många tester så det funkar säkert också.
av chanel
Åker på Nokian hakka v, ca 500 mil fram förra året och hittils i år 200mil bak å är mycket nöjd hittils. hoppas bara de håller fler mil än michelin och continental hittils ser det bra ut.
C40 körkomfort.

Det kan nog vara så. I alla fall är de[…]

Mecka ur instrumenteringen och mailade någ[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Kan du inte leta upp anslutningar på mä[…]

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]