Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av antons
Hej!
Mitt fjärrlås har lite egenheter för sig. Det fungerar perfekt när man skall låsa bilen, en knapptryckning inom 5-10 meter så klickar det till direkt utan problem, även om bilen stått olåst länge.

När man skall låsa upp däremot får man stå och trycka som en idiot säkert 10 gånger. Efter ytterligare några tryckningar brukar blinkersen blinka till, då gäller det att stanna på stället och trycka igen i exakt samma position. Efter man fått blinkersen att tända tre gånger brukar bilen låsas upp.

Om man låser upp direkt efter man låst så brukar det fungerar som det ska. Det känns inte som att det är fel på kommunikationen mellan dosan - mottagarenheten eftersom det alltid fungerar bra att låsa bilen. Dosan är förövrigt ny, även batterier är fräscha.

Någon som vart med om något liknande, eller har en teori om vad som kan vara fel?
av antons
Ok tänkvärt!
Kan man kontrollera/ mäta styrboxen på något sätt? Reläet har jag tagit ner tidigare och till det yttre ser det friskt ut, inget ärg eller skit. Men jag får väl försöka kolla upp det lite noggrannare. Men det känns liksom inte som något glapp eftersom det alltid är på samma sätt.
Användarvisningsbild
av js1
Jag skulle nog också satsa på styrboxen. Öppnar och låser ALLTID samtliga lås, även bakluckan när den väl fungerar? OM så är fallet satsar jag som sagt på styrenheten.
Användarvisningsbild
av js1
Har du larm kan det ju vara den enheten också eftersom den styr c-låset. Köper du på bildelsbasen kan du alltid returnera grejorna. Du får stå för frakten och en liten avgift.
Stängning av 3G och 2G. VOC?

Hej! Jag har en tidig V40cc tillverkad 2012 men […]

Xenon D3S

LED lampor är inte starkare än en vä[…]

Följde instruktionen men konstigt nog gick n[…]

EX60

Tycker de är bra utrustade som standard. Viss[…]