Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Hittade en -98 som gått 10000mil för fyra år sen :lol: så det går att göra fynd fortfarande. Inga stora pengar heller blev det :-)-)
Användarvisningsbild
av johnnype
janvolvo skrev:köp aldrig en bil som gått mer än 22000 mil, du kommer få byta allt på bilen!
Köp aldrig en _bil_ du måste säkert betala för underhåll och reparation på den!
Användarvisningsbild
av Nightmare89
johnnype skrev:
janvolvo skrev:köp aldrig en bil som gått mer än 22000 mil, du kommer få byta allt på bilen!
Köp aldrig en _bil_ du måste säkert betala för underhåll och reparation på den!
Köp ALDRIG en bil BENSIN kostar PENGAR!!!!
av Denzar
Nu har du skämt ut dig två gånger i samma tråd, ingen kommer någonsin ta dig seriöst.
Lyssna inte på dennes råd.

Måste tacka för garvet på dom två senaste kommentarerna :lol:
av metalHJ
Vem är det du försöker övertyga, dig själv? Är det inte synnerligen märkligt att så många andra bilägare klarar av att äga bilar som gått över 22.000 mil, utan att byta allt? Jag skulle rekomendera dig att ta tåget fortsättningsvis, du verkar inte lämpad att handskas med bilar om dom rasar redan efter 22.000 mil!
av rudarmy
håll er till topic..
sen så har väl "janvolvo" kanske dåliga erfarenheter, så lägg ned "motorsågningen"..( visst han är ju inte direkt saklig..)

jag har en s40 2.0t-99 som jag ägt i 2år,26000 mil på mätaren!
jag har bytt en massa saker :D värre bromsar,styrleder,länkarmar,hjullager, motorbussningar, sänkning, lmm,magnetventiler,avgassystem, turbosar alu-ic,mappning,däck, grill, bmc-cda box, osv osv osv

har nog lagt 25000kr på bilen sen 22000mil

det tråkiga är att nu börjar rosten komma..

men ska bilen bara gått igenom besikningen så är det väl +-5000 som är lagts + ev jobb
å det anser jag är normalt att lägga på en beg bil!

mvh bengt
av MatsO
Min 2.0T -00 har nu gått nästan 24 000. Köpte den vid 9600.

Under de 9-10 åren jag har haft den så har en styrbox fått elektronikras och därmed bytts.
Rosten har börjat komma i karossen och dessutom gick det ok, skivor och bromsrör bak pga rost.
En spindelled var slut i fjol och i år vart det ett styrstag. I samband med det märkte jag att en glidpinne var dålig så bytte den med. Den kolven är lite trög så ev blir det renovering av den med

Pga slarv ifrån verkstaden så måste jag byta en slang från oljekylaren också. De hadde inte fäst slangarna ordentligt efter kamremsbytet så denhar skavt mot blocket
I övrigt är det bara service och slitdelar som bromsklossar osv.
Användarvisningsbild
av Nightmare89
Denzar skrev:
Nu har du skämt ut dig två gånger i samma tråd, ingen kommer någonsin ta dig seriöst.
Lyssna inte på dennes råd.

Måste tacka för garvet på dom två senaste kommentarerna :lol:
Inga problem!!! :-)-)
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]