Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mccartney
V60D5AWDPolestar skrev:Hej,

Närmar mej 4000mil med min V60 D5 AWD. Inga mekaniska problem att redovisa,
bara att bakrutetorkaren är rätt kass, men det finns det ju en egen tråd om.
Läderklädseln ser ut som ny. Är helnöjd över lag, önskar mej dock en manuell
växellåda, det är nog det enda skälet till att jag kanske inte väljer en V60 när
det är dags för byte.
Hur har du skött läderklädseln?
av chrand
Thorssa skrev:Det jag noterade som minus vid provkörningen var att vindrutespolningen var 90-tal med strålar istället för "spraymunstycken" som min BMW och även min fars XC70 -05 har. Varför har inte V60 det kan man fråga sig?
Har för mig att detta har att göra med att "city safety" sensorerna alltid skall hållas rena.
Användarvisningsbild
av MartinS
chrand skrev:
Thorssa skrev:Det jag noterade som minus vid provkörningen var att vindrutespolningen var 90-tal med strålar istället för "spraymunstycken" som min BMW och även min fars XC70 -05 har. Varför har inte V60 det kan man fråga sig?
Har för mig att detta har att göra med att "city safety" sensorerna alltid skall hållas rena.
Fast jag har ju strålar på min XC60 om jag inte är helt fel ute och dom har ganska svårt att nå högst upp på rutan i landsvägsfart där alla kamerorna sitter. Jag tror inte det har med kamerorna att göra, låter märkligt.

/Martin
av Antti
Har en V60 D5 AWD summun automat årsmodell 2012.Milen idags datum 960mil.Provkörde en årsmodell 11 upplevde den stötig ,men år 12 har touringchassi.Funderat på polestar men är det värt ,för som den är nu är den grym (Hemska tanke polestar trimmat och den känns som tidigare elller tillockmed svagare.Mycket nöjd v60 ägare .Tidigare V50 aut stora motorn
Användarvisningsbild
av Thorssa
Jag jämförde en manuell icke polestar med en automat polestar och jag märkte ingen direkt skillnad. Det var snarare så att den manuella kändes piggare men det berodde troligtvis på lådan.
Användarvisningsbild
av sony
Kan dem 20 hk verkligen göra så stor skillnad att det känns ?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Absolut!

Jag körde XC60 D5 Aut R-Design Polestar innan. Jag var först ut i Sverige med Polestarmjukvaran när den släpptes. Mätte lite tider innan och efter. Mest för att jag var skeptisk innan till att 20hk och 40Nm skulle göra någon skillnad. Resultatet blev att 70-120 (tror jag det var) gick 2,3 sekunder snabbare efter trimmet. 0-100 kapades med ca en sekund!

Nu har jag en V60 T6 R-design Polestar. Där ökade effekten från 304hk/440nm till 329hk/480nm. Helv*** vad den går!! Skillnaden är helt enorm! Helt annan karaktär på motorn!

Problemen började när jag låg p&ar[…]

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]