Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hirre
Hej!

Tänkte höra om det finns folk som har seriösa erfarenheter ang. komforten/fjädringen i nya X3:an jämfört med komfortkungen V70? Vilken är bäst? Försök vara oberoende samt jämför endast komforten/fjädringen och inte någonting annat... :)

Mvh
Senast redigerad av 1 hirre, redigerad totalt 0 gånger.
Det beror väl på vad du är ute efter, vill du sitta i tv-soffan och åka bil är det V70 , X3 är en SUV som har ett helt annat uppträdande på vägen, men det är ganska självklart eftersom det blir en jämförelse mellan två helt olika biltyper, som att jämföra äpplen o päron.
En BMW X är struttig jämfört med en V70. En högbyggd bil måste hållas i strama tyglar om dess viktfördelning inte skall bli farlig.

Däremot finns det olika system med adaptiva chassin, en jämförelse bör i så fall ske via provkörning,
av hirre
sweborn skrev:En BMW X är struttig jämfört med en V70. En högbyggd bil måste hållas i strama tyglar om dess viktfördelning inte skall bli farlig.

Däremot finns det olika system med adaptiva chassin, en jämförelse bör i så fall ske via provkörning,
För tillfället kör jag en X3:a från 2007, den är ganska mycket hård i fjädringen, så pass att långkörning på sämre väg är rent av obekvämt, men jag hörde att nya ska vara mycket mjukare.
av mossbo
Den nya X3 är MYCKET bättre än tidigare modell. MEN inte lika bekväm som V70 rent komfort mässigt. Jag kan väl personligen tycka att V70n är väl mjuk i bland. OBS; välj inte sport chassi på X3......
StringerBell skrev:Vilken BMW är inte hårdare i fjädringen än V70?
En e39:a eller e60 utan punkteringssäkra däck och med ballongdäck och standardchassi... de är verkligen inte hårda i fjädringen.

X3 första generationen är extremt stötig - lite bättre efter facelift men det finns ingen premiumbil jag åkt i som jag tycker har så obekväm fjädring (annars gillar jag x3...).

Därför kan man luras när man hör att andra generationen är så mycket bättre...

PH
av hirre
Svårt val i framtiden vad man ska ha för bil :) lite tråkigt att Volvo är så dyr nu för tiden, en begagnad X3 vs V70 är det inte så extrem stor skillnad på i pris...

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]