Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Försäkringspremierna för fordon som inte har eget låst garage kommer på sikt bli allt större. Jag vet personer som helt enkelt ljuger om detta och tjänar flera tusen per år.
Brainy skrev:Det här lär ju kosta försäkringsbolagen multum om inte annat. Dom borde väl vara intresserad av att sätta en civilspanare med kamera vid kungens kurva om inte annat?
Öh, nej, eftersom de anpassar premierna.
StringerBell skrev:Försäkringspremierna för fordon som inte har eget låst garage kommer på sikt bli allt större. Jag vet personer som helt enkelt ljuger om detta och tjänar flera tusen per år.
Vilket ju gör dem till värre lowlifes än de som snor R-design-delar!
I lördags blev jag av med framgrill, list runt dimljus, R-design, var på Bilia precis nu, tydligen hade de fått in 5 bilar bara idag, både modell 2012 samt 2011, både standard och R-design, parkerade vid Hornbach i max 10 minuter
Någon som har priser på nya delar i "standardutförande"? dvs grill, backspegelkåpor (lackade och klara) samt dimljusram
Funderar på att byta tills vidare, möjligen orkar jag inte ta bort grillen, men "silk-metal" delarna som sticker ut lite mer i alla fall.
Ångrar lite att jag inte gjorde det när mina delar försvann i julas, inbillade mig att jag skulle kunna hitta begagnade delar med tiden, men det verkar svårt, eller att stölderna skulle minska, men verkar snarare öka
Som det är nu vågar jag ju inte åka till IKEA eller de byggvaruhus som ligger nära hemmet pga stöldrisken, surt att behöva åka till andra sidan stan
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 20
Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak