Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det krångligt att byta bränslefilter på en V70 tdi?

Motorelektroniklampan började lysa när jag var ute och körde i morse. I instruktionsboken står det att bilens avgasrening kanske inte fungerar som den ska. Läste i ett annat inlägg att man ska byta termostat, kan någon bekräfta att det funkar. Motortempen verkar det för övrigt inte vara något fel på, kan det vara något annat som ska bytas isf. vad? Är det någon fara att köra bilen fast lampan är tänd?
erikfromtheisland skrev:Är det krångligt att byta bränslefilter på en V70 tdi?

Motorelektroniklampan började lysa när jag var ute och körde i morse. I instruktionsboken står det att bilens avgasrening kanske inte fungerar som den ska. Läste i ett annat inlägg att man ska byta termostat, kan någon bekräfta att det funkar. Motortempen verkar det för övrigt inte vara något fel på, kan det vara något annat som ska bytas isf. vad? Är det någon fara att köra bilen fast lampan är tänd?

Man måste ju till att börja med ta reda på VARFÖR motorvarningslampan lyser :roll: Kan ju inte byta termostat bara för att någon annan har gjort det. Ta reda på vad du har för felkoder innan du gör ngt.
Användarvisningsbild
av erikfromtheisland
Går det att kolla felkoder själv på ngt sätt eller är det bara att lämna in på volvo?
av Frigge
Måste in till Volvo för avläsning.
Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]

Låter lite lurigt.

Stereo byte

Jag har satt in en eftermarknadsstereo i en V70, m[…]