Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Toni
Är det någon som vet var relät till intervall torkaren sitter på en -77? Kan inte hitta det. Har kollat i haynes boken men det stämmer inte på min bil. Mina torkare funkar nämligen bara på full fart och dom åker inte tillbaka som dom ska. Och när man spolar på rutan så startar inte torkarna. Eller kan der vara fel i spaken? Har mätt vid torkar motorn men jag får bara fram ström i 2 kablar.
Användarvisningsbild
av Vix
Troligt att det är spaken. Hade samma symptom på 740in. Bytte spaken och sedan funkade allting.
av Amarace
Det finns inget intervallrelä på en 77. Felet du har sitter i torkarmotorn, är bleck däri som har dålig kontakt och då går inte motorn tillbaka till ursprungsläget (och inte heller startar dom vid spolning)..
av Toni
Men jag får ju bara fram ström i 2 kablar. Jag hade lös kontakten från motorn när jag mätte. På den ena är det konstant ström när tändningen är på och den andra när man har på högsta farten. Men på dom andra lägena får jag inte fram nån ström på dom andra kablarna.
av Toni
Har nu bytt spak men det blev inte bättre. Måste ha nått kabel brott då det inte kommer fram ström till motorn.
Användarvisningsbild
av Hygglo
Mina torkare dog för någon månad sedan och efter att jag tagit loss och gjort rent jordkabeln och skrapat rent plåten där jordkabeln ska sitta så har dom fugerat klockrent.. Nu när det blir lite varmare ute så är planen att jag ska lossa alla jordkablar kring motor och lysen och göra rent i förebyggande syfte.. Tydligen jäkligt ofta som folk har diverse problem som orsakats av taskig jord....
av Toni
En kabel satt löst i kontakten till spaken. Efter att ha fixat det så funkar torkarna på alla hastigheter utom intervall och dom stannar inte mitt på rutan utan går tillbaka. Men dom startar inte när man spolar, fast det kan man ju leva med.
Anliggande frambroms 740

Jag brukar skruva ur glidpinnarna och vända o[…]

Min bil var inne på verkstad för ca 2v […]

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt! Det matchar ju resten av interiörens […]

DennisCA's Volvo 850 -97

Snyggt jobbat, kul att se!