Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steine01
Hjälp!

Fick hjärnsläpp idag. Provkört ny Volvo V60 D5 AWD. Efter några mils åkande så skulle bilen tillbaka till Volvoförsäljaren.
Efter provturen tankade jag 5 liter bensin (Volvos mack)körde 40 meter och parkerade sedan bilen på parkering för provbilar.
Då började hjärnan fungera igen.... Neeeeeeej vad gjorde jag för 1 minutsedan. Tanka bensin i dieselbil...suck!

Jag har själv en XC90 diesel och tankar alltid i vanliga fall diesel så jag fattar inte hur jag bara kunde göra en sådan här sak?

Berättade för Volvoförsäljaren exakt hur jäkla dum i huvudet jag precis varit. Hon kunde inte riktigt säga vad det kunde få för konsekvenser utan
att prata med verkstaden när de öppnar på måndag.

Vad tror ni? Räcker det med att tömma tanken eller måste vissa delar bytas redan? Det var cirka 10 liter diesel kvar när jag tanka i 5 liter bensin.
Körde ca 40 meter, dvs motorn i gång i 15 sekunder. Hur dyrt blir det för mig?
av Macpeon
Är det bara 5 liter skulle jag tro att det bara är att fylla resten av tanken med diesel sen är problemet ur världen. Fast jag är ingen expert iofs. :wink:
av mojja
Ska inte bli dyrare än självrisken!!
Användarvisningsbild
av hozz
Så kan det gå om den egna personalen inte tankar upp bilar efter testkörningar. Jag tror dom fixar detta utan kostnad för dig, om inte så finns det andra bilfirmor att handla på.
av V60D5AWDPolestar
Hej,

Det finns en tråd om detta under:
Forumindex ‹ Övrigt ‹ Allmän Bil-diskussion
Användarvisningsbild
av Knight8806
Alltså, frågan är fortfarande varför i hela friden du tankade en demobil? Du skriver att det fanns 10 liter diesel i tanken och att bilen endast rullade 40 meter från macken. Så, 5 liter extra ska vara bra för vad... ?

Kolla plats 11 och 18 i bagaget. https://www.vol[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Hej på er. Har en husbil, en Ford hobby t 65[…]

Instrument slocknar

Löda om instrumentet hos Obd Tuning, tex.

Nu har jag köpt en bättre beg x40 rechar[…]