Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kire1111
Ska byta ut mitt bromsok fram vä sida volvo s40 98. Eftersom jag höll på att trilla av stolen när jag hörde priset för ett nytt, så blir det biltema. Ja ja, vet, inte lyx precis. Men lägger inte ner mer på skrothögen jag ska köra med 1 halvår till gått 29.000. Nu undrar jag nån som har biltema-ok och byt dem själv, vad rek ni att jag köper mer än oket när jag ändå är där. Typ nippel mm nåt som brukar va rostigt och går av ? Ska för övrigt lämna in på verkstad, vad tycker dem att montera medtagan ok ? gör alla verkstäder det ? eller kommer de sucka och be än dra åt skogen? :D

Visst kan man renovera, men kollade runt lite lät som ingen verkstad var speciellt intresserad av att renovera oket. Var så svårt osv.. ??:-/
av baztubox
biltemas ok är bra enligtmin åsikt kört 2 år utan problem.. kolla bromslangen det kan vara det enda jag kommer på annars bara att byta rätt av
av Uninium
baztubox skrev:biltemas ok är bra enligtmin åsikt kört 2 år utan problem.. kolla bromslangen det kan vara det enda jag kommer på annars bara att byta rätt av
Bytte i höstas till biltemas ok runt på min,och inga problem änsålänge.Jag var dumsnål och bytte inte slangarna ifram när jag ändå höll på,1vecka efter på bilprovningen fick jag 2a på bägge fram då det var sprickor under på slangen som jag inte såg.så byt den samtidigt.
av rudarmy
Ska för övrigt lämna in på verkstad, vad tycker dem att montera medtagan ok ?
inga problem-tog 1h betalt av mig typ 600 el nått
misstänker att på ditt ok har glidpinnarna rostat fast,
dessa följer ej med på biltemas ok!

nedersta länken visar ett komplett ok!

biltemas: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv ... VF-665020/
bildelsbasen ej komplett: http://www.bildelsbasen.se/index.php?in ... d=23041557
bildelsbasen komplett: http://www.bildelsbasen.se/index.php?in ... d=22204054

mvh bengt
Användarvisningsbild
av erikn
Glidpinnarna hör till ok-hållaren. Och den rekommenderar jag att du köper på Volvo/Bilia när du ändå ska hålla på, om de är dåliga. Kolla dock att glidpinnarna finns med, jag har köpt där de inte legat med i satsen.
Användarvisningsbild
av vetten
Skulle det vara sämre med nya från Biltema då än slitna från skroten ;-//

Det köper jag inte, utan det är beroende på vem som gör jobbet och att man inte snålar med nya belägg samtidigt som man fixar det runt omkring ?:-/
Gör man inte det får man skylla sej skälv :-O)
Användarvisningsbild
av Tomas88
Det jag kommer på är: Glidpinnar och eventuellt nya skruvar till oket. När jag köpte ok från Biltema följde det med skruvar. Men de passade inte. Misstänker att det är fingänga för det verkade vara rätt dimension i övrigt på de som var med

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]