...

Moderator: Moderatorer

D värsta med att inte använda blinkers e när man kör i rondeller jag fattar inte varför man bara ska blinka när man ska ur :( d e ju livsfarligt ska man stå där å vänta för att bilen ska åka förbi eller inte..
så fort jag e i en rondell/cirkulationsplats så visar jag exakt var jag ska även om d nu anses fel vilket jag inte tycker.
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja, snusarn. Gör som du skriver i din signatur, "Det jag inte kan.. vill jag lära mig.."
Willis skrev:
Sunschreem skrev:
DDD skrev:Då börjar vi!

Jag tycker att det är väldigt irriterande att bli blockerad när jag ligger i vänster körfält för omköring och fordon i höger körfält svänger ut framför mig.

Kom ihåg att det är förbjudet att ligga och blocka fordon som vill köra om. OCH NEJ! Det spelar ingen roll om du, som svängt vänster och vill hindra omkörade, inte vill köra te.x fortare än 110 km/h. Bort från omkörningsfilen om du inte kan använda gasfoten!!!!! :)

MVH

Vill jag ligga i mina lagliga 110/120 så får jag göra det såmycket jag vill. Att du ska köra förfort är dina problem.
Visst får du göra det... men håll dig i högerfilen. 500:- böter (om jag minns rätt siffror) om man blockerar t.ex. Vänsterfilen är lagd för att vara omkörningsfilen!
Visst, ditt bekymmer att förklara hur du kommit om en bil som kör i max lagstadgad hastighet ;)
Sunschreem skrev: Visst, ditt bekymmer att förklara hur du kommit om en bil som kör i max lagstadgad hastighet ;)
Ja, jag har tidigare kollat upp den där paragrafen om hindrande av trafik och tröskeln för att åka dit ligger mycket högt.
av llesrof
Nu börjar de synas och nu börjar de förpesta vägarna och ligga som bromsklotsar framför vanligt hederligt folk som skall hinna till och från jobbet och alla andra göromål. Jag syftar på "jänkarna", alltså alla dessa gamla amerikanska bilar från 50- och 60-talet som är en orgie i dålig smak, fula färger och svulstiga former. Alltså raggarbilar. Fy fan vad jag hatar när de ligger i snigelfart på landsvägen och man inte har en chans att komma om eftersom man ligger som nummer 38 i kön bakom. Med tanke på hur häftigt raggarbilsentusiaster verkar tycka det är med vrålande V8:or, spinnande hjul och bränt gummi så kan man ju förvänta sig lite mer fart så jag kan inte utgå från annat än att de kör i snigelfart enbart för att störa. Någon myndighet borde stoppa dem och skrota dessa fula bilar på plats med mobila pressar när de håller på så. Bilägaren skall tvingas trycka på knappen som startar presse :D
llesrof skrev: Fy fan vad jag hatar när de ligger i snigelfart på landsvägen och man inte har en chans att komma om eftersom man ligger som nummer 38 i kön bakom.
Jag tycker det är mycket värre med den oljud som motorcyklar av tillbakalutad kategori ger ifrån sig. Sitter man på en uteservering i någon central del av en härlig sommarstad så kan man vara säker på att få upplevelsen förstörd av dessa marodörer.
StringerBell skrev:
llesrof skrev: Fy fan vad jag hatar när de ligger i snigelfart på landsvägen och man inte har en chans att komma om eftersom man ligger som nummer 38 i kön bakom.
Jag tycker det är mycket värre med den oljud som motorcyklar av tillbakalutad kategori ger ifrån sig. Sitter man på en uteservering i någon central del av en härlig sommarstad så kan man vara säker på att få upplevelsen förstörd av dessa marodörer.
Japp. De också. Helvitte vad de väsnas. Sedan skall det gasas extra mycket så att dessa motorcyklister får den uppmärksamhet de åtrår. Det är på exakt samma barnsliga nivå som när man var liten och satte en sådan där kartongbit på cukeln som smattrade mot ekrarna. Jag växte ifrån det redan som 10-åring.
av Willis
Willis skrev:Visst får du göra det... men håll dig i högerfilen. 500:- böter (om jag minns rätt siffror) om man blockerar t.ex. Vänsterfilen är lagd för att vara omkörningsfilen!
Sunschreem skrev: Visst, ditt bekymmer att förklara hur du kommit om en bil som kör i max lagstadgad hastighet ;)
Det var ju lätt! Tänk om du börjar tappa fart av någon anledning och jag vill om dig? :)
Att ligga i högerfilen är det första du får lära dig när du ska ta körkortet om du inte gör en omkörning!
Blir bakläxa på det: http://korkortonline.se/teori/motorvag-motortrafikled/ ;)
av llesrof
Jag irriterar mig som fan på dessa gravt retarderade drägg som inte kan uppföra sig som normalt folk utan som istället skall köra omkring och stesa sig med sina fula bilar och dessutom skräpa ned.

http://www.jnytt.se/nyhet/46728/stadens ... -och-skrap
http://www.jnytt.se/nyhet/46727/stokig- ... os-korning
http://www.jnytt.se/nyhet/46724/paskaft ... drog-igang

Om de nu är bilentusiaster och bilintresset till stor del är en livsstil, så tycker jag att de borde ha förståelse och respekt för allt som har med bilar och trafik att göra. Men nej då. De drar fram som Attilas hunner och skövlar och vandaliserar vad som finns. Min personliga inställning är att polisen skulle utrustas med mobila bilskrotar och tilldelas så stora resurser att de kunde hova in buskörarna, lagföra dem och sedan skrota deras bil på plats. Bilägaren själv skulle tvingas trycka på knappen som aktiverar den mobila skrotningsmaskinen och se på när deras bil mosas. Naturligtvis skulle försäkringen upphöra att gälla. De som tas för nedskräpning skulle buntas ihop med de som blivit LoB:ade och tvingas städa varenda kvadratcentimeter av vår stad och sedan tvingas betala böter. Fy fan för dessa drägg!
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 552

Kan du inte se nått om du skruvar bort inred[…]

740 som krånglar

Hur ser det ut i spjällhuset? Har du rengjort[…]

Håller med om att det är osannolikt att[…]

B30a i en 740?