Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Hittat USA blinkers och klarglas jag vill köpa!
Så undrar därför ifall det är godkänt vid besiktning med USA blinkers och klarglas?
Hittade USA blinkers här:
http://www.skruvat.se/Show.aspx?k=usa blinkers s70&t=refnr
Ska ha till båda höger och vänster sida såklart, men tyckte det var bra pris där!

Sen hittade jag klarglas på Vparts, Hittade inte klarglas på Skruvat.se så får kanske bli från Vparts då.
Hade varit bra från samma ställe annars då skruvat kosta 29kr med frakt. :(
http://www.vparts.se/volvo-s70/styling/ ... sidan.html
Till höger och vänster här med såklart. Synd det inte fanns på skruvat då dom är billigare än Vparts!

Så min stora fråga är, Går det igenom besiktning med USA blinkers och klarglas?
Lätt montera klarglas på strålkastarna ?
Blir sån grym skillnad utseendemässigt på bilen med detta!
Har sedan tidigare inhandlat R-vinge och XC70 Grill och 18" odysseus fälgar (R-design).

Tacksam för alla svar!!
//Tusse92
Senast redigerad av 1 tusse92, redigerad totalt 0 gånger.
Jag förstår precis hur du menar med klarglasen men du har nog lurat dig själv lite, precis som jag gjorde när jag upptäckte dom där "klarglasen".

Resultatet blir inge vidare om man monterar klara glas på vanliga strålkastare, utseendemässigt är det inte i närheten av c70-klarglas dessutom blir ljusbilden försämrad och kommer troligen inte klara besiktningen.

USA-blinkersen ska väl vara ok, så länge man inte åker in till bes. med lysande blinkers/position.
Då lutar det åt enbart USA-Blinkers, Eftersom det verkar vara okej för besiktningen ?
Eller vad tycker ni , är det onödigt att köpa USA-Blinkers om man inte köper klarglas med?
För ser kanske konstigt ut med USA-Blinkers och sen "bara" originalycktor/glas??

289 kr per sida för USA-Blinkers känns som bra pris ?
Så totalt 578 kr+29kr i frakt för USA-Blinkers, är väl bara slå till ?

Är ju en smaksak, tacksam för era åsikter!
//Tusse92
klart du kan ha usa blinkers utan ha äkta klarglas. Jag hade det länge innan jag köpte mina äkta klarglas + usa blinkers orginal saker :D
Det "ända" som skiljer utseende mässigt är ju en orange reflex som inte är olaglig i sig.
KÖP!!!
Tusse tycker du ska starta en tråd i våran garagedel och presentera din bil. Skulle vara intresant se bilder :D
Aa får ta och beställa det i veckan , Hoppas att 18" fälgarna kommer i veckan med posten med :)
"T5" emblem inropat från tradera med, funderar på om det blir stilrent och sätta på det ( även fast jag bara har 2.5T,193hk)

Men Blir nog allt beställning av enbart USA-Blinkers i veckan, Original strålkastarna får hänga med ett tag till tyvärr :(
Polering och vax står på tur inom en snar framtid med.
Får starta upp en projekttråd med bilen varefter.
Xenon D3S

LED lampor är inte starkare än en vä[…]

Följde instruktionen men konstigt nog gick n[…]

EX60

Tycker de är bra utrustade som standard. Viss[…]

Råd vid punktering

Ingen seriös firman stoppar i en korv fr&arin[…]