Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ptrj
Vet ej om det är samma lim som V50-lycktorna. Men har själv bytt lexan?-plast på en av mina lycktor.
Baka i ugnen i 30-60 min på lägsta värme. plocka först bort klämmor och lampor så värmen kommer in i lycktan. lossnar inte plasten själv så använd en smörkniv i plast(mjuk) och hjälp till att dela på limmet. Du ska inte bända något. Även om plasten är ganska flexibel.

Lycka till.
/peter j
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Steff 99 skrev:Konstruktionsmässigt vad är problemet !?, har aldrig behövt byta någon lampinsats med plastglas, däremot när det var glas så var behovet stort.
Mina höjdljusteringsmotorer i strålkastarna har gett upp efter bara drygt två år. Är det under 0 grader kärvar de. Att man då måste bytta hela klabbet ger ju en bizzart hög kostnad. Strålkastarna kostar faktiskt flera kr per mil om om man slår ut det.
Användarvisningsbild
av Priffe91
hmm jag förstod att det var nått sånt. får se om det går att sätta slingan på nått snyggt sätt utanpå lyktan.
annars får man vell pröva å baka lyktan lite i ugnen å se om det funkar =)
av Steff 99
VolvoB20 skrev: Mina höjdljusteringsmotorer i strålkastarna har gett upp efter bara drygt två år. Är det under 0 grader kärvar de. Att man då måste bytta hela klabbet ger ju en bizzart hög kostnad. Strålkastarna kostar faktiskt flera kr per mil om om man slår ut det.
Du har otur du, men du slipper väl betala för du har ju tjänstebil !? 8)
Användarvisningsbild
av Priffe91
efter lite slit så fick jag isär den :D
körde med varmluftspistol och sedan med en tunn kniv. sen var det bra å dra loss den

Bild

Bild

bara å koppla in blinkersen också sen e de klart på den sidan :D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Steff 99 skrev:
VolvoB20 skrev: Mina höjdljusteringsmotorer i strålkastarna har gett upp efter bara drygt två år. Är det under 0 grader kärvar de. Att man då måste bytta hela klabbet ger ju en bizzart hög kostnad. Strålkastarna kostar faktiskt flera kr per mil om om man slår ut det.
Du har otur du, men du slipper väl betala för du har ju tjänstebil !? 8)
Jag gillar inte meningslöst slöseri med pengar oavsett om det är mina, företagets eller skattepengar.

Som när man vägrar sälja en liten synk-ring i plast till växellådan för 10 kr utan tycker man ska köpa en ny låda för 65.000 kr.
Användarvisningsbild
av Priffe91
japp då var det klart :D vart riktigt nöjd blir till att invänta mörkret nu så man kan ta några bilder.

men kan bjuda på några bilder

Bild
ignorera att sidomarkerings ljuset har gått, ska beställa två led till dom med tänkte jag :D
Bild

Bild

Bild

Varför lossades kontakten och ungefär va[…]

Rostskyddstips

Jag har en gammal kompressor från 1971. Jag[…]

Konstigt lampfel volvo 940

Får kolla det vid tillfälle. Ska ä[…]

Någon som har ett komplett ny styrledsdamask[…]